واکنش ایران به اظهارات اخیر وزیر خارجه انگلیس

© Photo / Akbar Sharifiniaraghواکنش ایران به اظهارات اخیر وزیر خارجه انگلیس
واکنش ایران به اظهارات اخیر وزیر خارجه انگلیس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2021
اشتراک
معاون سیاسی وزارت خارجه ایران مواضع وزیر خارجه انگلیس را "فرافکنی" در جهت انحراف اذهان عمومی از مسئولیت‌های طرف اروپایی دانست.
علی باقری‌کنی، معاون سیاسی وزارت خارجه ایران در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک در خصوص اظهارات اخیر وزیر خارجه انگلیس درباره برنامه هسته‌ای ایران، این مواضع را "فرافکنی" در جهت انحراف اذهان عمومی از مسئولیت‌هایی که متوجه طرف اروپایی در چارچوب توافق بین ایران و 1+5 بوده است، دانست.
علی  باقری، معاون سیاسی وزیرامورخارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2021
علی باقری از ادامه مذاکرات با هدف لغو تحریم‌ های آمریکا علیه ایران خبر داد
اسپوتنیک - لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس اعلام داشته است که اگر ایران از «تعامل معنادار» بر سر برنامه‌ هسته‌ای خود قصور کند «همه گزینه‌ها روی میز هستند». نظر شما در این خصوص چیست، چرا تراس تصمیم گرفته است نقش ترامپ را در قبال ایران بازی کند؟
اینگونه مواضع به نظر من فرافکنی است برای اینکه ذهن افکار عمومی را از مسئولیت‌هایی که متوجه طرف اروپایی در چارچوب توافق بین ایران و 1+5 بوده منحرف کنند و به آنها یک علامت کاذب و دروغین را نشان دهد. الان مسئله اصلی اینست که طرف اروپایی که در طول سال‌های گذشته و به ویژه بعد از خروج آمریکا از برجام، عدم پایبندی خود را به توافق نشان داده تا جایی که حتی اقلام بشردوستانه مانند غذا، دارو و تجهیزات پزشکی که در چارچوب مقررات بین المللی، تحریم ناپذیر هستند و هیچ مرجعی در دنیا نمی‌تواند آنرا تحریم کند، ولی متاسفانه توسط کشورهای غربی علیه مردم ما مورد تحریم قرار گرفته است.
فلذا به نظر بنده اینگونه مواضع، نشان دهنده اینست که آنها (غرب) یک اراده سیاسی دارند برای اینکه اذهان عمومی را از مسئولیت‌هایی که متوجهشان هست دور کنند و آدرس های غلط به افکار عمومی بدهند.
مصاحبه اختصاصی اسپوتنیک با علی باقری‌کنی، معاون سیاسی وزارت خارجه ایران به صورت کامل فردا در اسپوتنیک ایران منتشر خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала