مقصر نخست عدم بازگشت ایران به برجام کدام کشور است

© REUTERS / CARLOS BARRIAمقصر نخست عدم بازگشت ایران به برجام کدام کشور است
مقصر نخست عدم بازگشت ایران به برجام کدام کشور است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2021
اشتراک
‌نشریه ویک با اشاره به شفافیت ایران در بازگشت به برجام، مقصر احتمالی عدم بازگشت به توافق هسته‌ای را آمریکا خواند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه بریتانیایی ویک در گزارشی با اشاره به شفافیت ایران در بازگشت به برجام، مقصر شکل نگرفتن احتمالی چنین مسأله را آمریکا خواند.
تاکید رئیس جمهور فرانسه بر ضرورت پایان بخشیدن به «فعالیت‌های ناقض برجام از سوی ایران»  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2021
تاکید رئیس جمهور فرانسه بر ضرورت پایان بخشیدن به «فعالیت‌های ناقض برجام از سوی ایران»
نشریه ویک در گزارشی با عنوان «ایران به وضوح خواهان توافق هسته‌ای است؛ آیا بایدن نیز چنین می‌خواهد؟» نوشت: در صورتی که ایران به توافق هسته‌ای باز نگردد، احتمالا مقصر آن آمریکا خواهد بود.
این نشریه سپس در ادامه نوشت: ما این مسأله را می‌دانیم؛ چرا که ایران روز چهارشنبه اعلام کرد به مذاکرات برای احیای توافق سال ۲۰۱۵ (برجام) ملحق خواهد شد. این در حالی است که تهران توسعه فناوری‌های اتمی را در برابر برداشتن تحریم‌های اقتصادی محدود کرده است.
ویک سپس نوشت: اکنون نوبت بایدن است که تلاشی همراه با حسن نیت به منظور بازگرداندن توافق به انجام برساند؛ اما پرسش اینجاست که آیا او چنین کاری را انجام خواهد داد؟ گفتن این مسأله سخت است. بایدن سال گذشته در مبارزات انتخاباتی خود متعهد شد که با ایران مجددا تعامل خواهد کرد؛ اما او کاری عجیب را انجام داد. در ماه فوریه دولت او پیشنهاد ورود همزمان ایران و آمریکا به توافق هسته‌ای را رد کرد.
این نشریه سپس در خصوص این اقدام آمریکا نوشت: این، اقدامی متهورانه بود؛ خصوصا با توجه به این مسأله که توافق اصلی در سال ۲۰۱۸ از سوی ترامپ و بدون هیچ دلیلی از آن عقب نشینی صورت گرفته بود. بجای پذیرش این شراط نابرابر، ایران ترجیح داد تا همچنان ذخایر غنی شده اورانیوم خود را افزایش دهد.
این نشریه در پایان نوشت ایران احیای توافق صلح را ترجیح می‌دهد و بایدن نیز گفته است که چنین چیزی را می‌خواهد، و اکنون فرصتی برای اثبات آن وجود دارد.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала