تأیید سینوفارم و پاستوکووک برای تزریق به کودکان

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تأییدیه علمی سینوفارم و پاستوکووک برای تزریق به کودکان
تأییدیه علمی سینوفارم و پاستوکووک برای تزریق به کودکان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2021
اشتراک
عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا ایران اعلام کرد که واکسن های سینوفارم و پاستوکووک که در حال حاضر به نوجوانان بین ۱۲ تا ۱۸ سال تزریق می شود، دارای مستندات کافی علمی بین المللی هستند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، دکتر مسعود یونسیان، عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا در ایران گفت: واکسن هایی که به کودکان بالای ۱۲ سال زده می شود، به اندازه کافی مستندات علمی برای بی خطری و اثربخشی دارند.
یونسیان افزود: در خصوص واکسن هایی که در فهرست سازمان بهداشت جهانی قرار نگرفته اند، نباید الزاماً بی اثری یا پرعارضه بودن واکسن تعبیر شود.
ورود محموله بزرگ جدید واکسن چینی سینوفارم به ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2021
ورود محموله بزرگ جدید واکسن چینی سینوفارم به ایران
وی ادامه داد: برخی از واکسن های کرونا با مجوز سازمان غذا و داروی کشور تزریق می شود، اما در فهرست واکسن های سازمان جهانی بهداشت قرار ندارند.
این اپیدمیولوژیست تاکید کرد: تزریق واکسن کرونا به کودکان کمتر از سن ۱۲ سال هنوز اطلاعات و مستندات کافی وجود ندارد.
عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا اظهار داشت: همه واکسن های موجود کرونا در کشور، تاثیر خوبی در پیشگیری از مرگ و بستری به دلیل کرونا دارند.
وی افزود: جمیع شواهد نشان دادند واکسن های موجود کرونا تاثیر خوبی در پیشگیری از ابتلا به اشکال شدید منجر به بستری و مرگ دارند. مطالعات متعدد معتبر هم این موضوع را تایید کردند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این سوال که آیا واکسن های کرونا ایمنی ایجاد می کنند یا فقط جلوی مرگ و بستری را می گیرند؟ گفت: شواهد نشان می دهد  واکسن های کرونا ایمنی مناسبی ایجاد می کنند.
وی اظهار داشت: ایمنی واکسن ها به حالت های مختلف تقسیم می شود. در حالت اول اصلا امکان ورود ویروس را به بدن نمی دهند، لذا فرد واکسن زده نه خودش بیمار می شود و نه امکان آلوده کردن دیگران را خواهد داشت. در حالت بعدی ویروس وارد بدن شده، تکثیر هم می شود ولی فقط بیماری خفیفی ایجاد می کند و به بستری بیمار منجر نمی شود.
یونسیان گفت: در حالت آخر، ویروس وارد بدن فرد می شود و بیماری نسبتا شدیدی هم ایجاد می کند، ولی به مرگ نمی انجامد حالتی هم وجود دارد که در آن که ممکن است باوجود دریافت واکسن،‌ بیماری شدیدی ایجاد و به فوت نیز منجر شود که در این حالت، معتقدیم واکسن نتوانسته ایمنی در فرد ایجاد کند.
واکسن ایرانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2021
واکسن های ایرانی در مراکز واکسیناسیون توزیع می‌شوند
وی تاکید کرد: بدیهی است هیچ واکسنی نمی تواند ایمنی ۱۰۰ درصد ایجاد کند، ولی شواهد مطالعات متعدد داخلی و خارجی نشان داده است همه واکسن های تایید شده کرونا ایمنی مناسبی در برابر ابتلا به اشکال شدید و مرگ ایجاد می کنند.
این اپیدمیولوژیست بیان کرد: ایمنی که واکسن های کرونا در جلوگیری از مرگ ایجاد می کنند، بسیار بالا است و به نظر می رسد بیشتر از ۹۰ درصد باشد.
یونسیان افزود: این واکسن ها ایمنی از ابتلا به نوع های شدید و بستری هم ایجاد می کند که سطح آن بالاست و بسته به نوع واکسن بین ۷۰ تا ۹۰ درصد خواهد بود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: ایمنی در خصوص پیشگیری از آلوده شدن یا ابتلا به نوع خفیف بیماری، مقداری پایین تر از ۲ نوع قبلی است، اما این نوع ایمنی را هم ایجاد می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала