هشدار دانشمندان به پیدایش گرمای تاب نیاوردنی

© AP Photo / David Goldmanهشدار دانشمندان به پیدایش گرمای تاب نیاوردنی
هشدار دانشمندان به پیدایش گرمای تاب نیاوردنی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2021
اشتراک
دانشمندان نسبت به نزدیک شدن گرمای غیر قابل تحمل هشدار داده اند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان هشدار داده اند که گرمایش زمین به زودی زندگی روی زمین را غیر قابل تحمل خواهد کرد. در مورد این Phys.org می نویسد.
به گفته کارشناسان، از دره مرگ در ایالات متحده گرفته تا خاورمیانه و از هند تا صحرا، مردم در حال حاضر دمای بسیار ناراحت کننده ای را تجربه می کنند و اگر اقدامی انجام نشود، وضعیت در سایر نقاط کره زمین بدتر خواهد شد.
پیامدهای فاجعه‌بار گرمایش جهانی
گردباد خاکستر، کالیفرنیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2021
چندرسانه ای
پیامدهای فاجعه‌بار و عجیب گرمایش جهانی
زیک هاسفادر، کارشناس آب و هوا، گفت که گرم شدن هوا باعث می شود که رویدادهای شدید بیشتر رخ دهد. بنابراین دمای دره مرگ در کالیفرنیا در تابستان امسال به 54.4 درجه سانتیگراد رسید. این بالاترین نرخی است که تاکنون توسط ابزارهای مدرن ثبت شده است. در این مقاله آمده است که اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده (NOAA) گزارش داد که ژوئیه 2021 گرم ترین سال ثبت شده است.
همانطور که دانشمندان خاطرنشان کردند، افزایش دما منجر به خشکسالی شدید، آتش سوزی جنگل ها، طوفان و سیل خواهد شد. افزایش تعداد امواج گرما اثرات مخربی بر کشاورزی دارد و مملو از خطرات مرگبار برای مردم است.
رابرت ووتارد، مدیر موسسه پیر سیمون لاپلاس، گفت: "سیل منجر به چندین تلفات، شاید به ده ها نفر خواهد شد. هر بار که موج گرما به زمین نزدیک می شود، در مورد هزاران مرگ صحبت می کنیم. چنین فجایع در حال افزایش هستند."
کارشناسان نتیجه گرفتند که به دلیل افزایش دو درجه ای دما، نیمی از جمعیت جهان هر پنج سال یک بار دچار چنین پدیده هایی می شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала