رونمایی از داروی ایرانی برای درمان آرتریت روماتوئید

© Photo / IRNAآزمایشگاه در ایران
آزمایشگاه در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2021
اشتراک
داروی آناکینرای تزریقی برای درمان آرترید روماتویید توسط یک شرکت دانش بنیان تولید و امروز رونمایی شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، داروی بیوسیمیلار حاوی ماده فعال دارویی «آناکینرا» که نوعی سیتوکین (عامل سرکوب کننده ایمنی) به شمار می‌رود توسط یک شرکت دانش بنیان به تولید رسید.
دارو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2021
دارو، سوغاتی مسافران خارجی از ایران
این دارو در ترکیب با داروی(methortrexate) برای درمان نشانه‌ها و علایم بیماری روماتوئید آرتریت در بزرگسالان کاربرد دارد.
بدن انسان در برابر بیماری‌های روماتویید آرتریت و سندرم وابسته به کرایوپیرین و بیماری‌های استیل، مقادیر زیاد سیتوکین به نام اینترلوکین -۱ تولید می‌کند که موجب اثرات مضری همچون التهاب و بروز علایم بیماری می‌شود.
از این رو به طور معمول بدن ما پروتئین‌هایی برای سرکوب اثرات مضر اینترلوکین -۱ تولید می‌کند که آناکینرا ماده فعال استفاده از میکروارگانیزم ای کولای E-coli تولید شده است.
سیتوکین ها یا عامل سرکوب کننده ایمنی، پروتئین‌هایی هستند که توسط بدن ساخته می‌شوند که هماهنگ کننده ارتباطات بین سلولی هستند و به کنترل فعالیت‌های سلولی کمک می‌کنند.
این داور برای بیمارانی تجویز می‌شود که پاسخ آن به داروی (methortrexate) برای درمان روماتوئید آرتریت به اندازه کافی خوب نبوده است.
این دارو برای درمان نشانه‌ها و علایم التهاب مرتبط با بیماری‌های راش، درد مفصلی، تب، سردرد، خستگی در بزرگسالان و کودکان در رنج سنی هشت ماه به بالا کاربرد دارد.
همچنین این دارو برای درمان بیماری التهابی با درگیری چند ارگان در دوره نوزادی سندرم عصبی پوستی مفصلی مزمن در شیرخواران نام دارد، کاربرد دارد و در فرم تزریقی است.
این دارو در یک شرکت دانش بنیان دارویی مورد تایید معاونت علمی و فناوری به تولید رسیده و اکنون در داروخانه‌ها موجود است.
این دارو امروز با حضور معاون علمی و فناوریریاست جمهوری ایران  رونمایی شد.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала