تلاش ناکام نمایندگان فرانسه، آلمان و انگلیس برای دیدار با مذاکره کننده ارشد ایران

© AFP 2023 / JOE KLAMARتلاش ناکام نمایندگان فرانسه، آلمان و انگلیس برای دیدار با مذاکره کننده ارشد ایران
تلاش ناکام نمایندگان فرانسه، آلمان و انگلیس برای دیدار با مذاکره کننده ارشد ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2021
اشتراک
خبرگزاری رویترز از “ابراز تاسف” نماینده فرانسه به دلیل عدم موافقت علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد ایران در وین برای دیدار با همتایان اروپایی خود خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، رویترز به نقل از یک منبع دیپلماتیک فرانسوی نوشت: پاریس، لندن و برلین از عدم موافقت علی باقری کنی، معاون وزیر خارجه ایران برای دیدار با نمایندگان این کشورها در وین، ابراز تاسف کرده‌اند.
مذاکرات وین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2021
گزارش و تحلیل
زمان بازگشت ایران به وین
این منبع به رویترز گفت: فرانسه انگلیس و آلمان تاکنون دعوتنامه‌ای هم برای دیدار با هیئت ایرانی دریافت نکرده اند.
وی مدعی شد: ما برای تشکیل جلسه در اولین فرصت ممکن آماده‌ایم و متاسفیم که ایران، پیشنهاد ما برای برگزاری جلسه در روز سه شنبه و همزمان با حضور باقری در اروپا را نپذیرفته است.
در وین، مذاکرات برای بازگرداندن برجام و لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران از مدتها پیش در جریان است؛ دور ششم این مذاکرات 20 ژوئن به پایان رسید. به گفته میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، کار بازگرداندن توافق به میزان تقریباً 90٪ تکمیل شده و فقط نکات سیاسی مربوط به تعهدات ایالات متحده و نحوه پایبندی واشنگتن به آنها  باقی مانده است.ایران پس از انتخاب ابراهیم رئیسی به سمت ریاست جمهوری هنوز مذاکرات وین را از سر نگرفته است.
بتازگی علی باقری‌کنی از توافق با انریکه مورا، هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در بروکسل برای آغاز مذاکرات برجامی در پایان ماه نوامبر سال میلادی جاری خبر داد.
باقری‌کنی در توئیتی نوشت: گفتگویی جدی و سازنده با انریکه مورا در مورد عناصر ضروری مذاکرات موفق داشتم. توافق کردیم‌ پیش‌ از پایان ماه نوامبر مذاکرات را شروع کنیم. تاریخ دقیق هفته بعد اعلام خواهد شد.
 
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала