پرواز فضاپیمای روسیه برای رساندن بار به ایستگاه فضایی بین المللی + فیلم

© Sputnik / Roscosmos /  مراجعه به بانک تصاویر پرواز فضاپیمای روسیه برای رساندن بار به ایستگاه فضایی بین المللی
پرواز فضاپیمای روسیه  برای رساندن بار به ایستگاه فضایی بین المللی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2021
اشتراک
موشک پرتابگر "سایوز-2.1 آ" (Soyuz-2.1a) که با نقاشی روسی خوکلوما تزئین شده بود، فضا پیمای باری Progress MS-18 را با موفقیت به مدار پایین زمین پرتاب کرد و این فضا پیما به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی حرکت کرد.
 به گزارش اسپوتنیک، وب سایت شرکت دولتی فضایی "روس کاسموس" روسیه  این پرواز از پایگاه فضایی  بایکونور در قزاقستان  را بطور زنده پخش کرد.
  
​فضاپیمای باری روسی پس از ورود به مدار پایین زمین، پنل های خورشیدی را مستقر کرده و یک پرواز مستقل دو روزه به ایستگاه فضایی بین المللی را آغاز کرد. انتظار می رود این سفینه فضایی ساعت5:04 به وقت تهران 30 اکتبر به ماژول "زموزدا" Zvezda)) در بخش روسی  ایستگاه فضایی بین المللی متصل شود.
از فضاپیماهای Progress برای رساندن محموله خدمه، سوخت، اکسیژن، هوا و آب آشامیدنی به ایستگاه استفاده می شود. از سال 1978، 170 پرتاب فضاپیمای پروگرس با تغییرات مختلف انجام شده است که سه مورد از آنها به دلیل تصادفات وسایل نقلیه پرتاب در سال های 2011، 2015 و 2016 به ایستگاه فضایی بین المللی راه پیدا نکردند.
به نوشته وب سایت Roscosmos، این فضاپیمای باری 1490 کیلوگرم تجهیزات و مواد مختلف از جمله ابزار کار در فضای بیرونی ایستگاه ، لباس، جیره غذایی، بسته های برای آزمایشات موسوم به  Matreshka-R، Biomag-M، Aseptict،"استروکتورا" و "فوتوبیو رآکتور"را به ایستگاه فضایی بین المللی تحویل خواهد داد. ". "پروگرس"همچنین 560 کیلوگرم سوخت به ایستگاه فضایی بین المللی، 420 لیتر آب آشامیدنی و 43 کیلوگرم هوای فشرده با خود خواهد آورد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала