دانشمند مشهور روس روش محافظت صد درصدی در برابر کرونا را پیشنهاد کرد

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر دانشمند مشهور روس روش محافظت صد درصدی در برابر کرونا را پیشنهاد کرد
دانشمند مشهور روس روش محافظت صد درصدی در برابر  کرونا  را پیشنهاد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2021
اشتراک
الکساندر گینتزبورگ، مدیر مرکز ملی تحقیقاتی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا روسیه اعلام کرد احتمالاً ایمن سازی ابتدا با واکسن اسپوتنیک وی و سپس واکسیناسیون مجدد با یک داروی بینی، نه تنها در برابر سیر شدید کووید-19، بلکه اصولاً از ابتلا به ویروس کرونا نیز محافظت می کند.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر گینتزبورگ گفت: «  ما احتمال می دهیم  چنین مصونیتی استریل خواهد بود، یعنی فرد واکسینه‌شده نه تنها مصونیت هومورال، بلکه مصونیت مخاطی در سطح دروازه ورودی به بدن خود را نیز خواهد داشت اما این امر نیاز به مطالعه در طول آزمایش‌های بالینی دارد ».
گینتزبورگ خاطرنشان کرد که هنگام استفاده از واکسن بینی، یک مانع مستقل برای نفوذ ویروس به بدن انسان در سطح ایمنی موضعی در ناحیه "دروازه ورودی" برای ویروس ایجاد می شود.
شرکت جنریوم نوع استنشاقی از واکسن اسپوتنیک وی را تولید کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2021
شرکت داروسازی "جنریوم" نوع استنشاقی از واکسن "اسپوتنیک وی" را تولید کرد
در اوت 2020، وزارت بهداشت روسیه اولین واکسن جهان را برای پیشگیری از کووید-19 که توسط مرکز ملی تحقیقاتی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا ساخته شده ، ثبت کرد. نام آن "اسپوتنیک وی" است.
در اواسط اکتبر، اطلاع حاصل شد که وزارت بهداشت روسیه مجوز  آزمایشات بالینی واکسن کرونا ویروس برای بینی (SPRAY 08-Gam-COVID-Vac-2021) را که توسط مرکز گامالیا ساخته شده ، صادر کرده است.
والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون، مجلس علیای پارلمان روسیه پیش از این گفته بود که پزشک به او توصیه کرده از واکسن بینی را به عنوان محافظت اضافی در برابر ویروس کرونا استفاده کند. ماتوینکو تاکید کرد که این نوع واکسن بدون واکسن اصلی علیه کووید بی اثر است.
واکسیناسیون ه ایمن ترین شکل محافظت در برایر  کرونا است. به گفته میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه، نسبت افراد واکسینه شده در میان بیماران مبتلا به شکل وخیم کووید-19 کمتر از 0.03 درصد است و اکثریت قریب به اتفاق بیماران در بیمارستان ها واکسینه نشده اند. در پایان ماه سپتامبر، سازمان جهانی بهداشت ارتباط بین مرگ و میر ناشی از کرونا را با امتناع از واکسیناسیون اعلام کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала