تأثیر خوشایند عکس‌ نوه‌ها در مذاکرات برجامی آمریکا و ایران

© Photo / IRNAوندی شرمن
وندی شرمن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2021
اشتراک
تماشای مشترک عکس‌های نوه‌ها در مذاکرات آمریکا و ایران در خصوص برنامه هسته‌ای ایران به برقراری ارتباط کمک کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وندی شرمن، معاون اول وزیر خارجه آمریکا روز 28 اکتبر (پنچشنبه) با سخنرانی در دانشگاه کلمبیا، گفت که تماشای مشترک عکس‌های نوه‌ها در مذاکرات آمریکا و ایران در خصوص برنامه هسته‌ای ایران به برقراری ارتباط کمک کرد.
به گفته وی، در زمان دورهای طولانی مذاکرات، به دلیل تفاوت فرهنگی احساس ناراحتی می کرد. « مثلا در زمان مذاکرات، فقط به دلیل اینکه من زن هستم، نمی توانستم به آنها دست بدهم. وارد اتاق مذاکرات می شدم که حدود 12 مرد در آنجا نشسته بودند و نمی توانستم دست آنها را بفشارم. به جای آن دستم را روی قلبم می گذاشتم. احساس عجیبی بود».
 کنگره آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.10.2021
نماینده کنگره آمریکا: آمریکا باید به برجام برگردد
شرمن در ادامه تعریف کرد: « در زمان مذاکرات، عباس عراقچی و من پدربزرگ و مادربزرگ شدیم و عکس نوه های خود را به یکدیگر نشان دادیم که باعث شد مثل آدمهای معمولی بهم نزدیک تر بشویم. البته موضع من در مذاکرات نرم‌تر نشد، اما این موضوع راه را برای درک یکدیگر هموارتر کرد».
توافق هسته‌ای ایران و قدرت های بزرگ جهان که به آن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم گفته می‌شود، سال 2015 میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان منعقد شد. برپایه این توافق، در برابر محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور لغو یا تعلیق شد.
هشتم ماه مه سال 2018، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد و به دنبال آن تحریم های واشنگتن علیه ایران احیا و تشدید شدند. آمریکا تلاش می کند دیگر کشورها نیز ایران را تحریم کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала