اقدام جدید عربستان برای وارد کردن فشار بر حزب الله لبنان

© AP Photo / Hassan Ammarاقدام جدید عربستان برای وارد کردن فشار بر حزب الله لبنان
اقدام جدید عربستان برای وارد کردن فشار بر حزب الله لبنان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2021
اشتراک
عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای، بنیاد «القرض الحسن» مستقر در لبنان را یک سازمان تروریستی اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرگزاری مهر، دولت عربستان سعودی این بنیاد را مرتبط با جنبش حزب‌الله لبنان معرفی کرد و مدعی شد که این انجمن به مدیریت پول‌های حزب‌الله و تأمین مالی این جنبش از جمله در موارد نظامی می‌پردازد.
سخنان جنجالی وزیر اطلاعات لبنان درباره جنگ یمن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2021
سخنان جنجالی وزیر اطلاعات لبنان درباره جنگ یمن
ریاض در ادامه با اتهام‌زنی به حزب‌الله و تروریستی خواندن این جنبش، اعلام کرد که تمامی دارایی‌های بنیاد مذکور در عربستان سعودی مسدود خواهد شد و تعامل با این اتحادیه چه به صورت مستقیم و غیرمستقیم ممنوع است.
عربستان سعودی به منظور وادار کردن دولت لبنان به حذف «حزب الله» از صحنه سیاسی و نظامی این کشور، سلسله فشارهای اقتصادی گسترده‌ای را علیه بیروت در پیش گرفته است. مقامات سعودی به دنبال آن هستند تا از شرایط اقتصادی وخیم کنونی در لبنان نهایت بهره برداری را کرده و اوضاع را به گونه‌ای رقم بزنند که مسئولان بیروت در برابر خواسته‌هایشان تسلیم شوند.
یکی از مهمترین خواسته‌ها و مطالبات عربستان سعودی از لبنان، دور کردن حزب الله از ساختار سیاسی این کشور است. این مطالبه‌ای است که سعودی‌ها از سالیان گذشته تاکنون از مقامات رسمی لبنان داشته‌اند. در واقع، عربستان سعودی همواره یکی از مخالفان سرسخت نقش آفرینی گروه حزب الله در ساختار و نظام سیاسی لبنان بوده است.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала