ازدواج رسمی شاهدخت ژاپنی بدون مراسم و هدیه پس از سه سال جنجال رسانه‌ای +عکس

© AP Photo / Royal Office for Media Bhutanازدواج رسمی شاهدخت ژاپنی بدون مراسم و هدیه پس از سه سال جنجال رسانه‌ای +عکس
ازدواج رسمی شاهدخت ژاپنی بدون مراسم و هدیه پس از سه سال جنجال رسانه‌ای +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2021
اشتراک
تصمیم شاهزاده ژاپن و همسرش برای زندگی به عنوان فردی عادی در آمریکا با اقدام شاهزاده هری و مگان مقایسه شده و آنها را با لقب "هری و مگان ژاپن" معروف کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، شاهدخت ژاپنی "ماکو" با "کی کومورو" هم‌کلاسی خود به عنوان یک مرد عادی (خارج از خانواده امپراتوری) ازدواج کرد و به همین دلیل، موقعیت سلطنتی خود را به طور کامل از دست داد. براساس قوانین ژاپن اعضای زن خانواده امپراتوری پس از ازدواج با یک فرد معمولی موقعیت خود در خانواده امپراتور را از دست می‌دهند. این قانون شامل مردان خانواده امپراتوری نمی‌شود.

شاهزاده ماکو حدود ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه ۲۶ اکتبر اقامتگاه خود در توکیو را ترک کرد تا ازدواج خود را رسما ثبت کند. اگرچه همه با توجه به پروتکل‌های کرونا ماسک زده بودند، اما مشخص بود که مادرش برای مهار اشک‌هایش تند تند پلک می‌زند.
ماکو چندین بار به والدینش تعظیم کرد. پدر او شاهزاده "فومیهیتو" برادر امپراتور "ناروهیتو" و ولیعهد ژاپن است. او همچنین از برگزاری مراسم معمول عروسی سلطنتی صرف‌نظر کرد و هدیه مرسوم این خانواده را نپذیرفت. زنان خانواده امپراتوری ژاپن پس از ازدواج و خروج از این خاندان هدیه‌ای بیش از یک میلیون دلار دریافت می‌کنند. او اولین عضو زن خانواده سلطنتی است که هر دو رسم سنتی خانواده امپراتوری را رد کرده است. انتظار می‌رود شاهزاده ماکو و همسرش پس از این مراسم به آمریکا نقل مکان کنند.

"کومورو" همسر شاهزاده ماکو در آمریکا به عنوان یک وکیل کار می‌کند. این اقدام شاهزاده ژاپن و کومورو با اقدام شاهزاده هری نوه ملکه بریتانیا و همسرش مگان مقایسه و باعث شده تا این زوج لقب "هری و مگان ژاپن" را به خود اختصاص دهند.
کاربران در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این خبر واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهند. عده‌ای از کاربران با مقایسه سبک زندگی و عروسی افراد عادی و این شاهزاده سلطنتی اشاره دارند و عنوان می‌کنند شاهزاده‌ای برای یک زندگی عادی و پر از عشق جدا از هر مراسمی خلع مقام شد آن وقت مردم عادی آن چنان به تجملات و چشم‌ هم‌ چشمی اهمیت می‌دهند که فراموش می‌کنند برای آرامش و یک زندگی جدید، ازدواج می‌کنند نه صرفا برای مراسمات و تدارکات.

جمعی دیگر از کاربران هم معتقدند وقتی از بطن تولد مرفه بوده و هیچ‌ چیز کم نداشته و کمبودی ندارد طبیعی است خسته شود و بخواهد عادی زندگی کردن را هم امتحان کند. برخی از کاربران دیگر هم امیدوارند آن همکلاسی ارزش چنین کار بزرگی را بداند و باعث پشیمانی آن شاهزاده نشود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала