انتقاد ایلان ماسک از پیشنهاد گرفتن مالیات بیشتر از میلیاردرها در آمریکا

© REUTERS / Patrick Pleulانتقاد ایلان ماسک از گرفتن مالیات بیشتر از میلیاردرها در آمریکا
انتقاد ایلان ماسک از گرفتن مالیات بیشتر از میلیاردرها در آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2021
اشتراک
ایلان ماسک، کارآفرین آمریکایی که این هفته در صدر رتبه بندی میلیاردرهای طبق روایت مجله فوربس قرار گرفت، از طرح پیشنهادی دموکرات ها در کنگره آمریکا برای اخذ مالیات بیشتر از میلیاردرها انتقاد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ماسک به توییتی پاسخ داد که در آن الگویی برای نامه رای دهندگان  به نمایندگان  خود در کنگره پیشنهاد شده بود. در این نامه، از قانونگذاران خواسته می شود از پیشنهاد سناتور ران وایدن برای اخذ مالیات بر افزایش استفاده نشده سرمایه حمایت نکنند.
فوربس: ایلان ماسک ثروتمندترین مرد تاریخ شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2021
فوربس: ایلان ماسک ثروتمندترین مرد تاریخ شد
نویسنده این  نامه می نویسد که اگر شروع به گرفتن مالیات بر اضافه رشد ثروت میلیاردرها کنید، به زودی کنگره به میلیونرها و سپس صاحبان سرمایه های کاملاً متوسط ​ نیز تعرض خواهد کرد.
ماسک پاسخ داد: "دقیقاً همینطور است. در نهایت پول دیگران تمام می شود و سپس به دنبال شما خواهند آمد."
فوربس می نویسد در این هفته، ثروت ماسک به 300 میلیارد دلار نزدیک گردیده  و او با افزایش قیمت سهام شرکت تسلا، ثروتمندترین شخص جهان شد.
اکنون میلیاردرهای آمریکایی که بیش از 700 نفر هستند، با نرخی بسیار کمتر از آمریکایی های معمولی  مالیات می پردازند. دارایی های آنها تا زمانی که فروخته نشوند، مشمول مالیات نمی شوند. در عین حال میلیاردرها می توانند با پشتوانه ثروت خود به راحتی از بانک ها وام بگیرند و این وام ها نیز مشمول مالیات نمی شوند  زیرا درآمد محسوب نمی شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала