ارزیابی پوتین از سطح ذخایر گاز در اروپا

© Sputnik / Ivan Rudnev /  مراجعه به بانک تصاویر ارزیابی پوتین از سطح ذخایر گاز در اروپا
ارزیابی پوتین از سطح ذخایر گاز در اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2021
اشتراک
رئیس جمهور روسیه سطح ذخایر گاز در اروپا را به طور قابل توجهی کمتر از پنج سال گذشته دانست.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اظهار داشت: سطح ذخایر گاز در تاسیسات زیرزمینی اروپا به طور قابل توجهی کمتر از میانگین پنج سال گذشته است.
به گفته رئیس جمهور روسیه، قیمت قراردادهای کوتاه مدت همچنان از 1000 دلار در هر هزار متر مکعب فراتر می رود.
پوتین همچنین به گازپروم دستور داد پس از پمپاژ گاز به انبارهای زیرزمینی روسیه، کارهای برنامه ریزی شده برای افزایش حجم گاز در انبارهای اروپایی را آغاز کند.
گازپروم در صورت عدم پرداخت بدهی، عرضه گاز به مولداوی را متوقف می‌کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.10.2021
گازپروم در صورت عدم پرداخت بدهی، عرضه گاز به مولداوی را متوقف می‌کند
ولادیمیر پوتین در جلسه‌ای در خصوص ظرفیت منابع شبه‌جزیره یامال که به صورت ویدیوکنفرانسی برگزار شد، گفت: بارها در مورد علت بحران انرژی در اروپا گفته ایم، یعنی، کاهش تولید گاز در خود اروپا، کاهش تزریق و عرضه گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) به بازار اروپا، به ویژه از سمت آمریکا. آمریکایی ها مقدار زیادی را از بازار حذف کردند و از صادرات آن به اروپا کاستند. اما شرکت "گازپروم" آنها را جبران کرد، و حتی بیش از آنچه که آمریکایی ها و صادرکنندگان خاورمیانه ای از بازار حذف کرده بودند، صادر کرد.
رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: الکسی بوریسوویچ (میلر، رئیس گازپروم)، از شما می‌خواهم، پس از اتمام پمپاژ گاز به انبارهای زیرزمینی در روسیه تا 8 نوامبر و یا در 8 نوامبر، کار برنامه ریزی شده برای افزایش حجم گاز در تاسیسات ذخیره سازی گاز زیرزمینی خود در اروپا - در اتریش و آلمان – را  آغاز کنید.
وی افزود: این کار، امکان انجام تعهدات قراردادی - تامین گاز شرکای اروپایی در دوره پاییز و زمستان - را به طور قابل اعتماد، پایدار و ریتمیک فراهم می‌کند و  در این بین، مطمئناً وضعیت مطلوبی ایجاد خواهد کرد، وضعیت مطلوب تری نسبت به بازار انرژی در کل اروپا.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала