وزیر خارجه ایران: آمریکا باید مسئولیت خود در برابر فجایع افغانستان را با صدای بلند بپذیرد

© Photo / IRNAحسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2021
اشتراک
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران اظهار داشت ریشه بسیاری از مشکلات فعلی افغانستان ریشه در مداخلات خارجی دارد و آمریکا باید مسئولیت خود را در برابر فجایعی که در افغانستان به بار آورده با صدای بلند بپذیرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان صبح امروز در افتتاحیه دومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان به اضافه روسیه که به صورت حضوری در محل وزارت خارجه و با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شده است، با اشاره به اهداف برگزاری این اجلاس گفت: ما باید تلاش کنیم که صدای واحدی را در ارتباط با حمایت از مردم افغانستان و تحولات اخیر در این کشور به جامعه جهانی و مردم افغانستان ارسال کنیم.
برگزاری نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2021
برگزاری نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان
این دیپلمات عالی رتبه ایرانی با بیان اینکه ما از تشکیل دولتی فراگیر با حضور اقوام مختلف در افغانستان حمایت می کنیم، افزود: در این ارتباط باید تأکید کنیم که مسئولیت امنیت شهروندان افغانستانی و همچنین امنیت مرزهای این کشور با همسایگانش در درجه اول با هیئت حاکمه سرپرستی موقت افغانستان است.
دومین نشست وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان + روسیه صبح امروز با حضور محمد مخبر معاون اول رییس جمهور آغاز شد.
 در این نشست که در محل وزارت امور خارجه برگزار شده ، وزیران امور خارجه ایران، پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان حضور دارند.
وزیران امور خارجه چین و روسیه نیز به صورت آنلاین در این نشست شرکت خواهند کرد و قرار است پیام دبیرکل سازمان ملل متحد نیز قرائت شود.
 
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала