واکنش تهران به گزارش ویژه سازمان ملل از وضعیت حقوق بشر در ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش تهران به گزارش ویژه سازمان ملل از وضعیت حقوق بشر در ایران
واکنش تهران به گزارش ویژه سازمان ملل از وضعیت حقوق بشر در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، گزارش حقوق بشری ارائه‌شده به مجمع عمومی سازمان ملل متحد را دارای اهداف سیاسی ارزیابی کرد.
به گزارش  اسپوتنیک به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه ایران، سعید خطیب‌زاده در واکنش به گزارش حقوق بشری ارائه‌شده به نشست هفتاد و ششم مجمع عمومی سازمان ملل متحد را مبتنی بر "نگرش گزینشی و دارای اهداف سیاسی" ارزیابی کرد.
کاظم غریب آبادی ، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران  در سازمان های بین المللی در وین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2021
واکنش ایران به گزارش گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران به سازمان ملل
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تأکید بر اینکه این گزارش بر خلاف اصول و معیارهای مندرج در "قواعد حاکم بر کار گزارشگران" از جمله "لزوم دستیابی به حقایق از طریق اطلاعات عینی و قابل اعتماد برآمده از منابع معتبر" تهیه شده، بیان داشت: این گزارش به هیچ وجه نمی‌تواند ارزیابی‌ واقعی و صحیح از وضعیت حقوق بشر در ایران ارائه دهد.
خطیب‌زاده افزود: این سابقه، اعتبار گزارشات وی را به کلی مخدوش نموده و آن را به بیانیه سیاسی گروه‌های تروریستی و معاند جمهوری اسلامی ایران مبدل کرده است.
وی تصریح کرد: همانگونه که پیش از این هم بارها تأکید شده است، تعیین گزارشگر ویژه در زمینه حقوق بشر برای کشوری مانند ایران که تحت فشار تروریسم اقتصادی آمریکا قرار داد و همچنان به تعهدات خود نسبت به شهروندان کشورش و جامعه بین‌الملل پایبند مانده، اساسا غیرموجه و غیرسازنده است.
خطیب‌زاده بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام مردم‌سالار و در چارچوب تعهدات مذهبی و پایبندی به قانون اساسی و دیگر قوانین خود و معاهدات بین‌المللی، در راستای توسعه و ارتقاء حقوق بشر در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی گام برداشته و خود را به آن متعهد می‌داند؛ گزارشگر ویژه در وهله نخست باید از خواب سنگین برخاسته و آثار مخرب تروریسم اقتصادی بر دسترسی ایرانیان به نیازمندی‌های اساسی از جمله اقلام پزشکی و دارویی در دوران کرونا را محکوم نماید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала