مقام سابق ایرانی خبر از انتخاب 6 نقطه جدید برای دفن اموات تهرانی ها داد

© AP Photo / Vahid Salemiمقام ایرانی خبر از انتخاب 6 نقطه جدید برای دفن اموات تهرانی ها داد
مقام ایرانی خبر از انتخاب 6 نقطه جدید برای دفن اموات تهرانی ها داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2021
اشتراک
مسئولان در ایران می گویند که مکان فعلی بهشت زهرا نهایتا 2 تا 3 سال آینده پر می شود و باید مکانی جدید برای دفن اموات تهرانی ها ایجاد شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، مجتبی یزدانی، معاون سابق خدمات شهری شهرداری تهران در این باره گفت: در خصوص طرح مکان‌یابی آرامستان‌های جدید کلانشهر تهران در سال 99 توسط مشاور تکمیل و تحویل داده شد و بر اساس طرح مذکور در گزارش اولیه نسبت به شناسایی 11 نقطه اقدام شد که بعد از ارزیابی به عمل آمده در نهایت 6 زمین به عنوان انتخاب‌های نهایی در نظر گرفته شده است.
وی همچنین تاکید کرد سوله‌های بحران در بهشت زهرا احداث می شود و این کار با توجه به ایجاد بحران‌های مختلف و شرایط اضطراری در شهر تهران از جمله وقوع زلزله احتمالی در ابعاد وسیع و ناگزیر فوت شدن تعدادی از شهروندان است که برای این منظور ساخت سوله‌های بحران در دستورکار قرار گرفت. سوله‌های ایجادشده جهت استقرار ستاد مدیریت بحران سازمان تیم‌های واکنش اضطراری سازمان‌های امدادی و ذخیره‌سازی تجهیزات امدادرسانی و تغذیه اضطراری در نظر گرفته شده است.
باغ گیاه شناسی دانشگاه دولتی مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2020
باغ قبرستان لاکچری لواسانات تهران +ویدئو
ناهید خداکرمی عضو شورای پنجم شهر تهران نیز گفته بود نیاز تهران به گسترش گورستان  و آرامستان ها احساس می شود و به همین دلیل مکان یابی برای گورستان جدید تهران انجام شد.
وی بیان کرد: نقطه شناسایی شده و کار کارشناسی برای نقاط معرفی شده در شورای پنجم شهر تهران انجام شده است. در انتخاب گورستان های جدید به این موضوع که رفت و آمد مردم به آرامستان ها تسهیل شود توجه شده تا همه مجبور نباشند برای دفن متوفیان خود به بهشت زهرا مراجعه کنند و دسترسی های برای شهروندانی که در نقاط مختلف شهر زندگی می‌کنند فراهم شود.
اقداماتی برای ساخت گورستان در دوره قبلی مدیریت شهری انجام شد. چند نقطه در نظر گرفته شد. اقدامات کارشناسی و مطالعات صورت گرفت. اما کار نهایی نشد و اعضای فعلی شورا می گویند اگر شهرداری لایحه را ارائه کند آنها هم نظرات خود را می دهند و هر چه زودتر کار به اتمام می رسد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала