کارشناس: چین به مذاکرات خلع سلاح روسیه و آمریکا نخواهد پیوست

© Sputnik / Anna Ratkoglo /  مراجعه به بانک تصاویر کارشناس: چین به مذاکرات خلع سلاح روسیه و آمریکا نخواهد پیوست
کارشناس: چین به مذاکرات خلع سلاح روسیه و آمریکا نخواهد پیوست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2021
اشتراک
مدیر مرکز روابط دفاعی چین و آمریکا، اظهار داشت: ایالات متحده و روسیه زرادخانه‌های عظیمی دارند و چین فقط یک زرادخانه کوچک دارد، در نتیجه چین به خلع سلاح نخواهد پیوست.
 به گزارش اسپوتنیک، یائو یونژو سرلشکر بازنشسته، مدیر مرکز روابط دفاعی چین و آمریکا در آکادمی علوم نظامی ارتش آزادیبخش خلق چین اذعان کرد: چین هرگز به گفتگوی سه جانبه با فدراسیون روسیه و ایالات متحده در مورد خلع سلاح نخواهد پیوست، زیرا اندازه زرادخانه این کشور در مقایسه با تعداد سلاح های هسته ای که مسکو و واشنگتن در اختیار دارند، به طرز غیرقابل مقایسه ای کوچک است.
ترس بریتانیایی ها از تمرینات نظامی روسیه و چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.10.2021
ترس بریتانیایی ها از تمرینات نظامی روسیه و چین
وی افزود: فکر نمی‌کنم چین هرگز موافقت کند که به مذاکرات سه جانبه یا گفتگوهای خلع سلاح با روسیه و ایالات متحده بپیوندد، زیرا ما اندازه‌های مختلف (زرادخانه هسته‌ای) داریم، ایالات متحده و روسیه زرادخانه‌های عظیمی دارند و چین فقط یک زرادخانه کوچک دارد.
یائو یونژو در حاشیه کنفرانس تخصصی در چارچوب انجمن شیانگشان پکن گفت: در چنین شرایطی، پیوستن به توافق سه جانبه با روسیه و آمریکا در رابطه با چین کاملاً عادلانه نخواهد بود.
وی در عین حال تاکید کرد که چین ابتدا به سیاست عدم استفاده از سلاح هسته ای متعهد است و تغییر این سیاست آسان نیست.
این تحلیلگر همچنین خاطرنشان کرد: منطق اصلی بازدارندگی هسته‌ای ثابت می‌ماند و تعداد آنها اهمیت چندانی ندارد، دقیقاً مانند افزایش و کاهش زرادخانه، زیرا حتی تعداد کمی سلاح هسته‌ ای با زرادخانه ای بسیار بزرگتر برای بازدارندگی دشمن کافی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала