درخواست از بایدن: هند را برای خرید تسلیحات از روسیه مجازات نکن!

© REUTERS / Elizabeth Frantzدرخواست از بایدن: هند را برای خرید تسلیحات از روسیه مجازات نکن!
درخواست از بایدن: هند را برای خرید تسلیحات از روسیه مجازات نکن! - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2021
اشتراک
جان کورنین و مارک وارنر، سناتورهای آمریکایی از جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده خواستند که قانون CAATSA (قانون "مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم") را علیه هند برای خرید تسلیحات از فدراسیون روسیه اعمال نکند.
به گزارش اسپوتنیک، اکتبر 2018، مسکو و دهلی نو قراردادی را برای تامین 5 مجموعه هنگی از سامانه های موشکی ضد هوایی اس-400 به ارزش در مجموع بیش از 5 میلیارد دلار امضا کردند. این معامله پیش از این بزرگترین معامله در تاریخ شرکت دولتی روسی "روس آبارون اکسپورت" (Rosoboronexport) نامیده شده است. محسبات برای پرداخت بهای سیستم های دفاع هوایی صادراتی به روبل انجام می شود.
توافق آمریکا، ژاپن، استرالیا و هند در خصوص همکاری در زمینه امنیت سایبری  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2021
توافق آمریکا، ژاپن، استرالیا و هند در خصوص همکاری در زمینه امنیت سایبری
در نامه سناتورها به بایدن آمده است: «ما قویاً به شما توصیه می کنیم که از CAATSA علیه هند برای خرید برنامه ریزی شده سامانه های موشکی ضد هوایی اس-400 تریومف از روسیه استفاده نکنید».
به گفته وارنر و کورنین، این تحریم ها می تواند برای مشارکت استراتژیک بین ایالات متحده و هند مضر باشد. آنها امتناع از تحریم ها در این شرایط را با این واقعیت توجیه می کنند که هند در چند سال گذشته حجم واردات تجهیزات نظامی روسیه را کاهش داده است. سناتورهای آمریکا  همچنین به این خاطر نگرانند که تحریم ها موقعیت آن گروه از نیروهای سیاسی را در هند تقویت کند که ایالات متحده را شریک قابل اعتمادی نمی دانند و تلاش های دولت هند برای "کاهش وابستگی به فناوری دفاعی روسیه" را تضعیف کند.
در عین حال، وارنر و کورنین خاطرنشان می‌کنند که با نگرانی‌های رئیس‌جمهور آمریکا در مورد گسترش تجهیزات روسی در هند مشترک هستند و به دولت توصیه می‌کنند که به بحث سازنده درباره این موضوع با دهلی نو ادامه دهد.
در این نامه، سناتورها پیشنهاد می‌کنند که دولت یک گروه کاری دوجانبه ایجاد کند تا گام‌های بعدی را برای توسعه استراتژی‌هایی در راستای  تقویت تعامل نظامی بین هند و ایالات متحده در نظر بگیرد. به گفته کورنین و وارنر، این اقدامات همچنین به واشنگتن برای مقابله با نفوذ جمهوری خلق چین در منطقه هند و اقیانوس آرام کمک خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала