ایالات متحده قدرت روسیه را در اتحاد با چین دید

© Depositphotos.com / Ryzhovایالات متحده قدرت روسیه را در اتحاد با چین دید
ایالات متحده قدرت روسیه را در اتحاد با چین دید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2021
اشتراک
نشریه آمریکایی نوشت: دو بلوک قدرت در اقیانوس هند و اقیانوس در حال شکل گیری است.
به گزارش اسپوتنیک، مجله آمریکایی پاپیولر مکانیک می نویسد: در منطقه هند و اقیانوس آرام، تشکیل دو بلوک اصلی قدرت متحد را می توان مشاهده کرد، همانطور که تمرینات دریایی اخیر گواه این امر است.
کارشناس: چین به مذاکرات خلع سلاح روسیه و آمریکا نخواهد پیوست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2021
کارشناس: چین به مذاکرات خلع سلاح روسیه و آمریکا نخواهد پیوست
این نشریه می نویسد که در ماه اکتبر ایالات متحده، بریتانیا، ژاپن و استرالیا در رزمایش مشارکت دریایی (MPX) ۲۰۲۱ در خلیج بنگال شرکت کردند. از سوی ایالات متحده، به ویژه، ناو هواپیمابر کارل وینسون، رزمناو موشکی لیک شامپلین و ناوشکن استوکدیل در آنها شرکت داشتند. از سمت بریتانیا - ناو هواپیمابر ملکه الیزابت، ناوشکن‌های دیفندر و سالیوانز و ناوچه‌های کنت و ریچموند. سهم ژاپن کشتی های کاگا و موراسامه است. استرالیا نیز با ناوچه بالارات حضور داشت.
این مجله خاطرنشان می کند که تقریباً در همان زمان، کشتی های روسیه و چین با عبور مشترک از تنگه سوگارو به بخش شمالی اقیانوس آرام رفتند.
در نشریه آمده است: همانطور که این دو تمرین موازی به وضوح نشان می دهند، اقیانوس هند و آرام در دو بلوک قدرت ترکیب می شود. از یک سو، نیروهای دریایی دموکراسی های بزرگ جهان، از جمله دموکراسی های منطقه ای، وجود دارند. از سوی دیگر، روسیه و چین مستبد وجود دارند.
در ماه اکتبر، زیردریایی هسته‌ای کانکتیکات از کلاس Seawolf نیروی دریایی ایالات متحده که در دریای چین جنوبی آسیب دیده بود، توسط فضاپیمای Planet Labs رصد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала