گزارش و تحلیل

ولادیمیر پوتین با بوریس جانسون درباره توافق هسته‌ای ایران صحبت کرد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین با بوریس جانسون درباره توافق هسته‌ای ایران صحبت کرد
ولادیمیر پوتین با بوریس جانسون  درباره توافق هسته‌ای ایران صحبت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2021
اشتراک
انگلیسی ها درباره اولین مکالمه تلفنی ولادیمیر پوتین با بوریس جانسون در یک سال و نیم اخیر.
اسپوتنیک به نقل از خوانندگان
روزنامه تایمز انگلیس: سیاست خارجی بریتانیا به واقع گرایی بیشتر و اخلاق گرایی کمتری نیاز دارد.
تایمز نوشت: رهبران بریتانیا و روسیه در یک تماس تلفنی در 25 اکتبر، در آستانه کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد Cop26، اولویت های مشترک را مورد بحث قرار دادند. رئیس جمهور روسیه در این مصاحبه سران جهان که هفته آینده در گلاسکو برگزار می شود، شرکت نخواهد کرد.
امتناع پوتین از شرکت در این کنفرانس در زمانی رخ داد که تنش های مشخصی بین بریتانیا و روسیه وجود داشت. در ماه اوت، بریتانیا تحریم‌هایی را علیه افسران اطلاعاتی روسیه که متهم به سوء قصد به جان الکسی ناوالنی بودند، وضع کرد. سپس، چند هفته بعد، روسیه خانم سارا رینزفورد، خبرنگار بی بی سی در مسکو را از روسیه اخراج کرد. گزارش او از بلاروس خشم حامیان الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس، متحد پوتین را برانگیخت. در سپتامبر، بریتانیا مظنون سوم مسمومیت در سالزبری را معرفی کرد. کرملین با تمسخر به این خبر واکنش نشان داد.
رئیس جمهور آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2021
موضوع ایران در مرکز گفتگوی بایدن و جانسون
نخست وزیر بریتانیا گفت که روابط با مسکو چنان نیست که ما دوست داریم و انگلیس و روسیه به دلیل "تاریخ مشترک طولانی" خود موظف به همکاری هستند. وی همچنین گفت که در نتیجه این گفتوگو، امکان دستیابی به پیشرفت های اولیه در تعدادی از موضوعات از جمله در توافق هسته ای ایران بوجود آمده است.
به گفته یک منبع در دولت بریتانیا، جانسون می خواست با پوتین  تماس  برقرار کند تا در آینده پیشرفت حاصل شود. این منبع توضیح داد: "ما در مورد دیپلماسی عمل‌گرایانه و معقول درخصوص موضوعاتی صحبت کردیم  که در آن منافع مشترک داریم، از جمله در مورد تغییرات آب و هوایی و توافق هسته‌ای با ایران."
جانسون با طعنه از مکرون خواست بر اعصابش مسلط باشد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2021
جانسون با طعنه از مکرون خواست بر اعصابش مسلط باشد
کرملین همچنین پس از گفتگوی تلفنی رهبران دو کشور بیانیه‌ای صادر کرد: "رئیس‌جمهور روسیه و نخست‌وزیر بریتانیا ارزیابی‌هایی درباره وضعیت روابط دوجانبه تبادل نظر کردند. دیدگاه  دو طرف بیان شد که علیرغم وجود مشکلات معین، لازم است همکاری بین مسکو و لندن در تعدادی از راستا ها برقرار شود."
کامنت خوانندگان
George Adamson
برقراری تعامل بین مسکو و لندن در چند راستا ضروری است. من می خواهم بدانم در اینجا منظور چیست. اینکه بریتانیا از فرمت امنیتی "3 + 3 " پیشنهادی روسیه در قفقاز جنوبی حمایت خواهد کرد؟ اینکه بریتانیا حمایت خود از توان دفاعی گرجستان را کاهش خواهد داد؟ امیدوارم نه.
 
Cicero
کاملا منطقی است. بایکوت کردن هرکسی که دوست ندارید برای خودتان ضرر دارد. همین را می توان در مورد چین نیز گفت.
 
Acaloth
سیاست خارجی بریتانیا مستلزم واقع گرایی بیشتر و اخلاق گرایی کمتر است.
 
BlogDog
بسیاری از مردم روسیه بریتانیا را دوست دارند. از هر شهر روسیه دیدن کنید، متوجه می شوید که مردم محلی نسبت به مهمانان بریتانیایی دوستانه و با مهمان نوازی رفتار می کنند. ما شباهت های زیادی با روس ها داریم. خیلی  بیشتر از بسیاری از رژیم های دیگر که ما به آنها تملق می دهیم. پوتین و دولت ما فقط دارند بازی می کنند که 200 سال است ادامه دارد. ما باید با آنها گفتگو کنیم.
 
Lobo71
گاز زدن بیش از حدی که بتوانیم بجویم در زمانی که گاز روسیه می تواند بحران انرژی ما را کاهش دهد کاملا احمقانه است. مشکل ما این است که دولت‌های بریتانیا ما را به وضعیت فعلی‌مان رسانده‌اند بدون اینکه هیچ جایگزین مناسبی برای ما ارائه کنند. لازم است هر چه زودتر به انرژی اتمی روی آوریم - و افسانه هایی را که سبزها به ما تلقین می کنند فراموش کنیم.
 
This Comment violated our policy
من شخصاً ترجیح می دهم بوریس از جنگ اجتناب کند تا اینکه آن را تحریک نماید.
 
Helios
آیا پوتین مدارک رسوا کننده علیه  جانسون دارد؟
 
 جواب داد: Barnacle Bill   به Helios
چگونه می‌توانید مدارکی را که در دسترس عموم هستند، مطالب رسوا کننده بگویید؟
 
CdL
شاید جانسون به گاز روسیه نیاز دارد. نمی دانم چه زمانی اتحادیه اروپا از پوتین افزایش عرضه گاز را بخواهد؟ آنها همچنین در حال تجربه بحران انرژی هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала