کارکنان در ایران چگونه کنترل می‌شوند؟

CC BY 4.0 / IRNA / کارکنان اداری
 کارکنان اداری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2021
اشتراک
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ایران: ما هنوز به پوشش بالای ۸۰ درصد دو دوز واکسن نرسیدیم و طبیعی است که لازم باشد بیشتر احتیاط کنیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، مهندس محسن فرهادی،  معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ایران اظهار داشت زمانی که از پروتکل بهداشتی در ادارات، صنوف و صنایع و از این قبیل صحبت می‌کنیم چند اصل مهم باید رعایت شود که مجموعه آنها پروتکل‌های بهداشتی است. اولین اصل واکسیناسیون است و دومین اصل زدن ماسک، سومین اصل فاصله گذاری اجتماعی، چهارمین اصل تهویه هوای فضاهای بسته و آخرین اصل نیز بهداشت فردی به معنای شستن و ضد عفونی کردن دست‌ها است.
طبیعتا در همه جای دنیا وقتی پوشش واکسیناسیون افزایش می‌یابد، بازگشایی‌ها نیز افزایش می‌یابد اما ما هنوز به پوشش بالای ۸۰ درصد دو دوز واکسن نرسیدیم و طبیعی است که لازم باشد بیشتر احتیاط کنیم.
واکسیناسیون کرونا سالی دوبار انجام خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2021
واکسیناسیون کرونا سالی دوبار انجام خواهد شد
وی درباره لغو و یا کاهش دورکاری‌ها،‌ اظهار کرد: «وقتی سازمان اداری استخدامی کشور اعلام می‌کند که ورود کارکنان بدون کارت واکسن به اداره ممنوع است، یعنی طبیعتا همه کارکنان باید واکسینه شوند و حدی از ایمنی را داشته باشند. البته ایمنی کامل پس از ۱۵ روز از تزریق دو دوز کامل حاصل می‌شود ولی به هر حال دارا بودن کارت واکسن، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی در محل کار و کنترل تهویه توسط معاونت توسعه هر اداره برای بازگشت به کار ضروری است.
البته طبیعی است که برخی افراد باید دورکاری داشته باشند. به عنوان مثال خانم‌هایی که بچه کوچک دارند،‌ فرد دارای بیماری خاص است و... که این افراد می‌توانند به شکل دورکاری و بیرون از محل خدمت کار کنند.
سازمان اداری استخدامی طی بخشنامه‌ای اختیار تصمیم گیری پیرامون این موضوع را به مدیر مربوطه واگذار کرده است که با تشخیص مدیریت دورکاری یا لغو آن اجرایی شود. با این توصیفات باید گفت که دورکاری ۱۰۰ درصد لغو نشده است و برای برخی افراد کماکان وجود دارد. دورکاری عمومی در تهران لغو شده است و رفته رفته با افزایش پوشش واکسیناسیون در باقی کشور هم دورکاری لغو خواهد شد.
هر تجمعی چه با واکسیناسیون و چه بدون آن، منجر به انتقال بیماری و چرخه آن خواهد شد؛ البته کسانی که واکسن نزدند بیماری سخت‌تری را تجربه می‌کنند و ممکن است وارد بیمارستان شده و خدای ناکرده فوت کنند.
استقبال کاربران از افتتاح موزه خودروهای تاریخی تهران +عکس، ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2021
استقبال کاربران از افتتاح موزه خودروهای تاریخی تهران +عکس، ویدئو
اجرای کنترل هوشمند به شکل بررسی کارکنان ادارات سراسری است ولی کنترل سامانه‌ای کشوری سراسری که متولی آن وزارت کشور است که با کمک وزارت ارتباطات و وزارت بهداشت کار می‌کند فعلا در ۳ استان در حال پایلوت است که تحت عنوان «سامانه امید» قرار است پس از اجرای پایلوت و اتصال به سامانه‌های کوچک دیگر در کل کشور اجرایی شود.
میانگین کشوری رعایت پروتکل‌های بهداشتی حدود ۴۲ درصد است و رستوران‌ها، پاساژها و نانوایی هم کمترین میزان رعایت پروتکل‌ها را دارند. البته شاخص پروتکل‌های بهداشتی به زودی تغییر می‌کند و عامل واکسیناسیون هم به زودی وارد شاخص خواهد شد.
در تالارهای عروسی کارکنان باید کارت واکسن داشته باشند و در قرارداری که با متولی مراسم بسته می‌شود او باید تعهد دهد که همه مهمانان کارت واکسن دارند و این موضوع در بدو ورود مهمانان کنترل شود. در عین حال قائل شدن فضای ۴ متر مربعی برای هر فرد الزامی است. زمان مراسم هم نباید بیش از ۲ تا ۳ ساعت به طول بی‌انجامد».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала