رکود در بازار لوازم خانگی ایرانی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / فروشگاه لوازم خانگی در ایران
فروشگاه لوازم خانگی در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2021
اشتراک
قیمت لوازم خانگی باید به حدی بر می گردد که مردم را به خرید ترغیب کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، قیمت لوازم خانگی باید به حدی بر می گردد که مردم را به خرید ترغیب کند. سهم کارخانه‌ها در این بازار چندان با یکدیگر برابر نیست و برخی برندها سهم چشمگیری نسبت به سایر برندها دارند که نقش پررنگ تری در قیمت‌گذاری لوازم خانگی دارند.
محمدعلی اسفنانی، مدیر کل تعزیرات استان تهران نیز در این مورد با بیان اینکه براساس اظهارات رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی برخی از تولیدات داخلی حدود ۵ تا ۱۰ درصد افزایش قیمت داشتند، گفت: «از آنجا که لوازم خانگی مشمول قیمت‌گذاری دستوری نمی‌شود و بازار و عرضه و تقاضا قیمت آن را مشخص می‌کند، برخی از این فرصت، سوء استفاده کرده و قیمت کالاهای تولیدی را افزایش می‌دهند.
تکذیب افزایش قیمت بنزین در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2021
تکذیب افزایش قیمت بنزین در ایران
بر اساس اظهارات رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، برخی از تولیدات داخلی حدود 5 تا 10 درصد افزایش قیمت داشتند، البته قیمت محصولات تولیدی برندهای مهم و کارخانه‌های بزرگ افزایشی نداشته است. خریدار در بازار کم است؛ مردم بیشتر دنبال تعمیرات می‌روند.
به عنوان مثال وقتی قیمت یک ماشین لباسشویی از 3 میلیون تومان به 5 میلیون تومان رسیده است، به اندازه قبل تقاضای خرید در بازار وجود ندارد».
آرمان خالقی، عضو هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت در این مورد گفت: «افزایش کیفیت قطعات لوازم خانگی یکی از الزامات بالا بردن اعتماد مردم به لوازم خانگی ایرانی است. طی سال های گذشته سیاست ها طوری بوده که بیشتر قطعات اصلی در این صنعت از طریق واردات تأمین می‌شده و محصول نهایی تحت لیسانس شرکت‌های خارجی و یا با مشارکت آنها تولید و عرضه شده است».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала