در نشست تهران درباره افغانستان چه می گذرد؟

© Abdul Qahar Balkhiدیدار سرپرست وزیر خارجه طالبان با سفیر ایران ماندگار کابل
دیدار سرپرست وزیر خارجه طالبان با سفیر ایران ماندگار کابل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2021
اشتراک
سفیر ایران در کابل بیان داشت که در نشست تهران برای افغانستان در خصوص مشکلات اقتصادی، امنیتی و ایجاد دولت فراگیر در افغانستان بحث و گفت و گو می شود.
به گزار اسپوتنیک به نقل از تسنیم، بهادر امینیان سفیر ایران در کابل بیان داشت که در نشست تهران برای افغانستان وزیران خارجه کشورهای ایران، پاکستان، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان به صورت حضوری و چین و روسیه (به صورت مجازی) پیرامون مشکلات اقتصادی، امنیت و تشکیل دولت فراگیر در افغانستان بحث خواهند کرد.
امینیان خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه در اجلاس تهران بر مسئولیت حفظ امنیت، حفظ ثبات اقتصادی و ایجاد یک دولت همه شمول تأکید خواهند کرد.
وی افزود که کشورهای شرکت‌کننده در این نشست همچنین درباره ارسال کمک‌های انسانی برای مردم افغانستان و پروژه‌های درازمدت و توسعه‌ای نیز صحبت خواهند کرد.
سفیر ایران در ادامه گفت: تا جایی که می‌شود برای مردم افغانستان شرایط بهتر را فراهم ساخت، نه تنها کمک‌ها به مردم افغانستان ضروری است بلکه پروژه‌های درازمدت و توسعه‌ای نیز یکی از مسائلی است که می‌تواند برای مردم افغانستان شرایط بهتر را فراهم سازد تا بتوانند استقلال و آزادی خود را حفظ نمایند.
امینیان تاکید کرد: در چند دهه گذشته حاکمان این کشور مسئولیت لازم برای ایجاد استقلال، عزت و امنیت این کشور به خرج ندادند، امیدواریم کسانی که امروز در افغانستان هستند این احساس مسئولیت را داشته باشند که مشکلات مردم افغانستان را حل کنند.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала