افزایش قیمت لاستیک خودرو در ایران

© Flickr / Oregon Department of Transportationلاستیک
لاستیک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2021
اشتراک
کارشناس: افزایش ۳۰ درصدی قیمت لاستیک خودرو در ۲ مرحله انجام خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، محمد کاظم جنتی، رئیس اتحادیه تعمیرکاران و فروشندگان لاستیک مشهد اعلام کرد که افزایش ۳۰ درصدی قیمت لاستیک خودرو در ۲ مرحله انجام خواهد شد. مرحله اول آن با اعمال افزایش ۲۰ درصدی  از ۲۶ مهر ماه اتفاق افتاد و مرحله دوم نیز با اعمال افزایش ۱۰ درصدی از ابتدای دی ماه صورت خواهد گرفت.
خودرو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.10.2021
کاهش قیمت خودرو تا پایان سال در ایران
وی در ادامه افزود: «افزایش قیمت تایر بر بازار فروش تاثیرگذار است زیرا بازار کشش این قیمت را ندارد. در حال حاضر لاستیک پراید و سایر خودروها حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان زیر قیمت کارخانه به فروش ‌می‌رسد. نظر ما بر متضرر شدن کارخانه‌ها نیست زیرا هزینه‌های تولید آن‌ افزایش پیدا کرده اما باید راهکاری ارائه داد تا مصرف کننده نیز ضرر نکند.
بیشترین لاستیک مصرفی مربوط به سه خودرو پراید، پژو و سمند است که با افزایش قیمت لاستیک، مصرف کننده این نوع خودروها مجبور به استفاده از لاستیک‌های دست دوم خواهد شد که این موضوع نیز معضلاتی همچون افزایش تصادفات را در پی خواهد داشت.‌
سال گذشته نیز قیمت لاستیک خودرو ۶۵ درصد افزایش یافت اما با کاهش آن به ۵۰ درصد از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از مصرف کننده، نمایندگان خرید متضرر شدند. امسال نیز ‌تا تایید شدن این قیمت توسط این ۲ سازمان نمایندگان بلاتکلیف خواهند بود».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала