واکسن های ایرانی در مراکز واکسیناسیون توزیع می‌شوند

© Photo / IRNAواکسن ایرانی
واکسن ایرانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2021
اشتراک
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت‌ بهداشت ایران: تا به امروز 136 میلیون دوز واکسن کرونا تامین شده که حدود 12 میلیون دوز آن، تولید داخلی بوده است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، محسن زهرایی، رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت‌ بهداشت ایران، اظهار داشت که واکسن کرونا به میزان کافی در کشور وجود دارد و در هفته‌های آینده نیز تعداد زیادی واکسن به دستمان می‌رسد. تا به امروز 136 میلیون دوز واکسن کرونا تامین شده که حدود 12 میلیون دوز آن، تولید داخلی بوده است.
وی افزود: «با ورود تولیدکنندگان جدید این میزان افزایش می‌یابد؛ واکسن اسپایکوژن در هفته آینده در مراکز واکسیناسیون توزیع خواهد شد؛ انتظار می‌رود واکسن‌های رازی و فخرا نیز مجوز بگیرند و  طی دو هفته آتی توزیع‌شان آغاز شود.
بررسی نهایی واکسن «اسپوتنیک وی» توسط سازمان بهداشت جهانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2021
بررسی نهایی واکسن «اسپوتنیک وی» توسط سازمان بهداشت جهانی
تولیدکنندگان داخلی وضعیت روبه رشدی دارند و برای دوز یادآور عمده اتکای ما بر واکسن‌های ایرانی کرونا خواهد بود. گروه هدف بالای 12 سال در کشور شامل 68 میلیون نفر است. تاکنون 51 میلیون نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و نیاز به مشارکت 17 میلیون نفر دیگر داریم.
اگر ویروس فرصت پیدا کند در جوامع مخالف بچرخد و انسان‌های بیشتری را آلوده کند، می‌تواند فرصت جهش و تولید سویه‌های جدید را داشته باشد در حالی که واکسیناسیون احتمال بروز سویه‌های جدید را کاهش می‌دهد.
گونه‌های جدید کرونا در راه هستند و در همین هفته‌های اخیر سویه‌های جدید از کرونا در روسیه و انگلیس موج جدیدی را ایجاد کرده است که زنگ خطری برای ما محسوب می‌شود بنابراین بهترین راه، انجام واکسیناسیون کروناست و باید هموطنان پیش از آغاز موج ششم نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала