نخست وزیر سودان به خانه خود باز می گردد

© REUTERS / Umit Bektasنخست وزیر سودان به خانه خود باز می گردد
نخست وزیر سودان به خانه خود باز می گردد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2021
اشتراک
بدالفتاح البرهان، فرمانده کل نیروهای مسلح سودان در کنفرانس مطبوعاتی گفته بود که نخست وزیر سودان حمدوک در خانه خود است و همه چیز مرتب است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از منبع آگاه، عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان که در کودتای نظامی برکنار شده بود، در حال بازگشت به خانه خود است.
نخست وزیر سودان در محاصره  نظامیان ناشناس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2021
نخست وزیر سودان در محاصره نظامیان ناشناس
پیش از این در خبرها امده بود که ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت،  ایالات متحده با نظامیانی که قدرت را در سودان به دست گرفته اند تماسی نداشته است، اما ممکن است تلاش کند در صورت مفید بودن با آنها تماس برقرار کند.
پرایس گفت: "من از هیچ تماسی با مقامات نظامیان پس از حوادثی که عصر یکشنبه در خارطوم رخ داد، اطلاعی ندارم. اگر احساس کنیم که تعامل مستقیم با رهبران نظامی مفید خواهد بود، از آن کوتاهی نخواهیم کرد."
پرایس افزود که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و دیگر دیپلمات‌های ارشد ایالات متحده در تلاش برای دستیابی به یک موضع مشترک در خصوص رویدادهای اخیر و رایزنی‌های فشرده با همسایگان سودان در خاورمیانه و اروپا هستند.
پیش از آن اخبار حاکی از کودتای نظامی در سودان بود. رسانه ها گزارش دادند عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان توسط یک گروه نظامی ناشناس در بازداشت خانگی قرار گرفته است. وزارت اطلاعات سودان اعلام کرد، نظامیان عبدالله حمدوک نخست وزیر این کشور را پس از امتناع از حمایت از کودتا به محل نامعلومی منتقل کرده اند. براساس اعلام وزارت اطلاعات این کشور، حمدوک در بیانیه ای از مردم خواست به خیابان ها بیایند و از انقلاب خود دفاع کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала