تسلیم رقت‌انگیز آمریکا

© REUTERS / Lucas Jackson آمریکا
 آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2021
اشتراک
مفسران آمریکایی، بایدن را متهم به نشان دادن ضعف و پدیدآرنده دو شکست سیاست خارجی واشنگتن معرفی می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، راسل برمن، پژوهشگر ارشد در موسسه هوور و استاد علوم انسانی در دانشگاه استنفوردو ریکی هیل، مفسر آمریکایی در مقاله ای برای «نشنال اینترست» بایدن را متهم به نشان دادن ضعف و مسبب دو شکست سیاست خارجی واشنگتن معرفی می کنند.
در وهله نخست آنچه باعث عصبانیت آنها شده این نکته است که جو بایدن به روسیه « اجازه» داد ساخت « جریان شمالی -2» را به اتمام برساند که به عقیده آنها این را می توان « تسلیم رقت‌انگیز» واشنگتن دانست.
جمع‌بندی واشنگتن از نتایج رایزنی‌ها برجامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.10.2021
جمع‌بندی واشنگتن از نتایج رایزنی‌های برجامی
برمن و هیل معتقدند:«جو بایدن مثل شاهین در انتخابات شرکت کرد و قول داد که پاسخ های دندان‌شکنی به اقدامات کرملین بدهد، اما دولت وی برای مسکو «خوش یُمن» بود و سیاست انرژتیک دولت او اولین شکست برای واشنگتن شد.
لغو بی چون و چرای خط لوله Keystone XL و سرکوب عرصه نفت و گاز آمریکا، استقلال انرژتیک را به عقب راند که به نفع پوتین و به ضرر منافع ملی ماست».
مفسران آمریکایی دومین شکست بایدن را واکنش روسیه به خطابیه آمریکا نسبت به کشورهای آسیای میانه در رابطه با احتمال استقرار نیروهای آمریکایی در آنجا نامیدند.
نویسندگان مقاله معتقدند:«روسیه فهماند که استقرار واحدهای نظامی آمریکا در ازبکستان و قرقیزستان را تحمل نخواهد کرد. مسکو حتی جرئت آن را بخود داد که پیشنهاد استقرار واحدهای نظامی آمریکایی در پایگاه های روسیه در آسیای میانه را مطرح سازد».
برمن و هیل گفتند که در دولت بایدن، این پیشنهاد مورد توجه قرار گرفت. در زمان دونالد ترامپ، حتی نمی شد به چنین چیزی فکر کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала