گزارش آژانس درباره فعالیت هسته ای جدید ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / گزارش آژانس درباره فعالیت هسته ای جدید ایران
گزارش آژانس درباره فعالیت هسته ای جدید ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2021
اشتراک
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران گازدهی اورانیوم 20 درصد غنی شده بیشتری را به یک سانتریفیوژ پیشرفته خود انجام داده که غیر از اورانیوم‌هایی است که پیشتر تا 60 درصد در سایت نظنز غنی سازی شده بود.
به گزارش اسپوتنیک، دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایران هفته پیش به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داده که به طور موقت، گازدهی اورانیوم 20 درصد غنی شده را به یک تک ماشین و آبشارهای میانی، بدون هیچگونه جمع آوری محصولات آغاز  کرده است. 
رویترز به نقل از سندی که در اختیار دارد و هنوز منتشر نشده است، نوشت: "(بارگذاری) در یک واحد جداگانه و در آبشارهای میانی... اما بدون جمع آوری محصول انجام شده است".
رئیس آژانس بین المللی اتمی: هیچ اطلاعاتی در مورد غنی سازی مخفیانه اورانیوم در ایران ندارم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.10.2021
رئیس آژانس بین المللی اتمی: هیچ اطلاعاتی در مورد غنی سازی مخفیانه اورانیوم در ایران ندارم
محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز چندی پیش در مصاحبه‌ای تلویزیونی در خصوص ذخیره سازی اورانیوم با غنای 20 درصد گفته بود: از رقم 120 کیلو عبور کرده‌ایم و در این موضوع از برنامه جلوتر هستیم، پیشتر طبق برجام قرار بود که سوخت اورانیوم 20 درصد به راکتور تهران داده شود اما داده نشد و اگر ساخت این میزان سوخت را خودمان آغاز نمی‌کردیم این موضوع امروز به یکی از معضلات مان تبدیل می‌شد.
ایران پیشتر آژانس بین المللی انرژی اتمی را از قصد خود برای غنی سازی 60 درصدی اورانیوم مطلع کرده بود. تهران خاطرنشان کرد: اورانیوم غنی شده تا 60 درصد در تولید مولیبدن مورد استفاده قرار می گیرد که برای ایجاد فرآورده های رادیویی پزشکی ضروری است. مقامات گفتند که تهران تصمیم گرفته است سطح غنی سازی اورانیوم را افزایش داده و سانتریفیوژهای مدرن تری را در واکنش به خرابکاری در تاسیسات هسته ای نطنز نصب کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала