مقام ایرانی از امکان ساخت تولید خودروی مشترک با همکاری روسیه و ترکیه خبر داد

© Sputnik / Siyavash Sobhgahiمقام ایرانی از امکان ساخت تولید خودروی مشترک با همکاری روسیه و ترکیه خبر داد
مقام ایرانی از امکان ساخت تولید خودروی مشترک با همکاری روسیه و ترکیه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2021
اشتراک
رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی تهران برای بهبود شرایط صنعت خودروی کشور سه پیشنهاد ارائه کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی تهران گفت: من سه پیشنهاد در ارتباط با صنعت خودرو مطرح کردم؛ پیشنهاد اول این بود که واردات در مقابل صادرات برای خودرو اجرایی شود. در این صورت ارز مورد نیاز برای واردات از محل صادرات تامین‌ می‌شود و به منابع ارزی کشور نیز فشاری وارد نخواهد شد. ضمن آنکه تب تقاضای خودروهای خارجی نیز فروکش کرده و قیمت خودروهای خارجی در بازار کاهش پیدا می‌کند. در واقع در این طرح می‌تواند خودروهای در حد 35 هزار دلار وارد شود که چندان لوکس هم نیستند.
  متهم ردیف اول شرکت مفتاح خودرو در زندان ایران فوت شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.09.2021
متهم ردیف اول شرکت مفتاح خودرو در زندان ایران فوت شد
او افزود: پیشنهاد دیگر آن بود که سه کشور ایران، روسیه و ترکیه از طریق توافق روسای جمهورشان، اقدام به تولید خودروی مشترک و صادرات آن کنند؛ به نحوی که در هر کشور 30 درصد از این خودرو ساخته شود.
موضوع دیگری که رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق تهران با رئیس جمهور ایران در میان گذاشته، وضعیت نامساعد قطعه سازان بوده است و او درخواست کرده که دولت به وضعیت قطعه سازان توجه نشان دهد.
او درباره آخرین وضعیت مشکلات صنعت خودرو کشور نیز گفت: متاسفانه با تداوم شیوه قیمت گذاری دستوری، خودروسازان با زیان انباشته قابل توجهی مواجه هستند و این موضوع خود را در تامین نقدینگی لازم و تسویه بدهی آنها به قطعه سازان نیز نشان داده است.
به گفته عضو اتاق بازرگانی تهران، برای برون رفت از این شرایط، رها کردن قیمت گذاری دستوری اهمیت فراوانی دارد، زیرا در غیر این صورت نمی‌توان انتظار داشت که شرکت‌های فعال در صنعت خودرو امکان بهبود شرایط خود را داشته باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала