محدودیت‌های محتمل FATF در بحث مبادلات اقتصادی ایران

© Photo / FATF FATF
 FATF  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2021
اشتراک
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: برخورد سیاسی FATF با ایران مشهود است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، برخورد سیاسی FATF با ایران مشهود است و نباید سرنوشت توسعه کشور را به تحریم‌ها و حضور در آن پیوند بزنیم.
وی در ادامه افزود: «این نهاد می‌تواند محدودیت‌های را در بحث مبادلات اقتصادی برای کشور ایجاد کند، اما نباید سرنوشت توسعه کشور را به تحریم‌ها و حضور در FATF پیوند بزنیم. بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور به موضوعات داخلی و محدودیت‌هایی بر می‌گردد که برخی برای کشور ایجاد کردند، اما می‌توان با توجه به ظرفیت‌ها با این موانع مقابله کرد.
چچن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2021
گزارش و تحلیل
سومین اجلاس اقتصاد اسلامی روسیه
تکیه بر توانمندی و ظرفیت‌های داخلی کشور کمک می‌کند که بهانه گیری‌های نهادهای بین المللی  درباره ایران کم‌رنگ شود. برخورد سیاسی FATF با ایران مشهود است. ایران با تمام توان از حقوق خود دفاع می‌کند و برای پیشرفت کشور معطل حضور در FATF و یا سازمان‌های بین المللی نمی‌ماند.
برخورد سیاسی با مساله FATF در محافل و مجامع بین المللی باعث شده تا این نهاد در قالب مساله اقتصادی به اهرم و ابزاری برای سیاست‌بازان و سیاستمداران بین المللی تبدیل شود و آنها از این ابزار برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند.
برخی نهادهای بین المللی سعی می‌کنند در شکل‌های مختلفی برای ایران ایجاد محدودیت کنند و در قالب FATF می‌خواهند با تحت فشار قرار دادن ایران، به اهداف سیاسی خود نزدیک شوند. ایران هم می‌تواند با استفاده از ابزارهای اقتصادی مقابله به مثل کرده و نگذارد سیاستمداران مخالف مردم ایران به اهداف خود برسند. بخشی از محدودیت‌های FATF منطقی است که ایران با پذیرش آنها مخالفتی ندارد، اما در مقابل ایران حاضر به پذیرفتن برخی از مواد این معاهده که موضوعات سیاسی را دنبال می‌کند نیست».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала