رئیسی از کشورهای اروپایی خواست در برابر فشارهای آمریکا مقاومت کنند

© Photo / IRNAرئیسی از کشورهای اروپایی خواست در برابر فشارهای آمریکا مقاومت کنند
رئیسی از کشورهای اروپایی خواست در برابر فشارهای آمریکا مقاومت کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2021
اشتراک
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران امروز در دیدار جداگانه با سفرای جدید کشورهای اروپایی در ایران گفت: کشورهای اروپایی نباید تسلیم فشارهای آمریکا شوند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران، ابراهیم رئیسی روز دوشنبه پس از دریافت استوارنامه جیانمار کوریتزو، سفیر جدید بلژیک با اشاره به سوابق روابط دوستانه دو کشور گفت: ایران علاقه‌مند به گسترش همکاری‌ها با بلژیک و اروپا در عرصه‌های اقتصادی و تجاری است اما نباید اجازه دهیم بیگانگان بر این روابط تاثیر بگذارند.
رئیسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره به تعهدات خود پایبند بوده است، گفت: با وجود این، کشورهای اروپایی به تعهدات خود در برجام عمل نکردند. کشورهای اروپایی چه در توافق برجام و چه در مسائل دیگر نباید به نحوی عمل کنند که آمریکا احساس کند اروپا حوزه نفوذ اوست.
رئیسی: سیاست خارجی کشور تعامل گسترده با دنیا به‌ ویژه همسایگان است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.10.2021
رئیسی: سیاست خارجی کشور تعامل گسترده با دنیا به‌ ویژه همسایگان است
رئیس جمهور ایران گفت: آمریکا به دنبال توسعه و تحمیل اراده ظالمانه خود در دنیا است، اما کشورهای دیگر نباید اجازه دهند یکجانبه‌گرایی و دست‌اندازی آمریکایی‌ها به مناطق مختلف در دنیا ادامه یابد.
رئیسی همچنین در هنگام دریافت استوارنامه کاری کاهیلوتو، سفیر جدید فنلاند در ایران، گفت: امیدواریم در دوره مأموریت شما شاهد روابط خوب و درخشان دو کشور باشیم.
رئیس جمهور ایران تأکید کرد: امیدواریم اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی بتوانند در مسیر استقلال راهبردی پیشرفت کنند و خود را از سیاست‌های توسعه‌طلبانه آمریکا جدا کنند، چرا که یکجانبه‌گرایی آمریکا به نفع جهان نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала