کارشناسان آمریکایی درباره قدرت روسیه هشدار دادند

© Sputnik / Mikhail Metzel /  مراجعه به بانک تصاویر کارشناسان آمریکایی درباره قدرت روسیه هشدار دادند
کارشناسان آمریکایی درباره قدرت روسیه هشدار دادند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2021
اشتراک
Foreign Affairs: آمریکا نباید امیدوار باشد که روسیه افول کند.
به گزارش اسپوتنیک، رهبری آمریکا به اشتباه معتقد است که در عرصه بین المللی باید بر چین تمرکز کند و به افول روسیه امیدوار باشد. درباره این Foreign Affairs می نویسد.
نویسندگان این مقاله، مایکل کوفمن و آندریا کندال-تیلور، می گویند: "واشنگتن باید از این باور که روسیه در گوشه ای قرار دارد، دست بردارد. رهبری این کشور خود را در این راه قرار نمی دهد، برعکس، کرملین خود را مرکز قدرت منطقه خود و یک بازیگر فعال در مقیاس جهانی می داند."
به گفته تحلیلگران، روسیه مدتهاست با تصورات نهادهای آمریکایی که آن را ضعیف می‌دانستند، ناسازگار است و در حال تبدیل شدن به یک "قدرت بادوام" است. اقتصاد این کشور بسیار قوی تر از آن چیزی است که به نظر می رسد، پتانسیل انسانی به طور قابل توجهی در 30 سال گذشته بهبود یافته است، در حالی که فناوری نظامی روسیه همیشه در سطح جدی بوده است و در زمینه هسته ای، مسکو مدت هاست که به رقیب اصلی واشنگتن تبدیل شده است.
همچنین، کوفمن و کندال تیلور نگران تقویت همکاری بین روسیه و چین هستند.
آنها تاکید می‌کنند: نفوذ مشترک آنها در عرصه بین‌الملل می‌تواند بسیار بیشتر از اقدام جداگانه باشد که چالش‌ها را برای آمریکا افزایش می‌دهد.
کوفمن و کندال تیلور پیشنهاد می‌کنند که واشنگتن اهمیت روسیه را در سیاست خارجی خود افزایش دهد، هزینه‌های نظامی برای رویارویی با مسکو را افزایش دهد و همچنین جهت روسیه را به عنوان اولویت اصلی ناتو حفظ کند.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала