تست مسافران واکسن‌نزده هنگام ورود به ایران

CC BY 4.0 / IRNA / کارت واکسن دیجیتال
کارت واکسن دیجیتال  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2021
اشتراک
کارشناس: همه مسافران قبل و پس از بازگشت از سفر خارجی باید کارت واکسن الکترونیکی ارائه دهند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت که سلامت مسافرانی که از کشورهای مختلف از جمله ترکیه به کشور باز می‌گردند در صورتی که دو دز واکسن کرونا تزریق کرده‌اند، بررسی نمی‌شود در غیر این صورت تست از آنها اخذ خواهد شد.
وی در ادامه افزود: « همه مسافران قبل و پس از بازگشت از سفر خارجی باید کارت واکسن الکترونیکی ارائه دهند در غیر این صورت از آنها تست «پی سی آر» گرفته می شود. اگر مسافری دو دز واکسن کرونا تزریق نکرده باشد پس از بازگشت به کشور در فرودگاه تست «پی سی آر» از او گرفته می شود و در صورت داشتن علائم مشکوک به کرونا، قرنطینه و تحت درمان قرار می گیرد.
دستگیری۲ مسافر با ۴ میلیارد ارز قاچاق در فرودگاه امام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2021
دستگیری۲ مسافر با ۴ میلیارد ارز قاچاق در فرودگاه امام
همچنین مسافرانی که پس از بازگشت از سفر خارجی پس از چند روز دارای علائم مشکوک به کرونا باشند باید هرچه سریع تر به مرکز درمانی مراجعه کنند. مردم اگر دو دز واکسن را نیز تزریق کرده اند، ملزم به استفاده از ماسک، پرهیز از تجمعات و حفظ فاصله اجتماعی هستند.
با وجود افزایش واکسیناسیون طی یک ماه اخیر، اگر این تصور را داشته باشیم که فقط واکسن باعث کنترل کرونا شود، بیراهه رفته ایم و رعایت توصیه های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک، شست وشوی مکرر دست ها، پرهیز از  اجتماعات و استفاده از تهویه در محیط های پر اذحام ضروری است».
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، کارت واکسن برای افرادی صادر می شود که دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده اند. رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ۲۹ مهر ماه از صدور آنی کارت دیجیتال واکسن کرونا به زبان انگلیسی خبر داد.
علی شریفی در این باره گفت: «تا قبل از این، ارسال لینک کارت واکسن انگلیسی چند ساعت طول می‌کشید که با راه‌اندازی سرویس برخط استعلام گذرنامه از سوی نیروی انتظامی، از این پس صدور کارت انگلیسی هم مثل کارت فارسی بلافاصله انجام می‌شود.  امکان صدور کارت واکسن برای اتباع خارج از کشور که در ایران واکسن زده‌اند، فراهم شده است».
گفتنی است که تا کنون ۵۰ میلیون و ۸۴۳ هزار و ۵۷۸ نفر دُز اول، ۲۹ میلیون و ۵۰۳ هزار و ۷۸۳ نفر دُز دوم و ۵۹ هزار و ۴۲۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۸۰ میلیون و ۴۰۶ هزار و ۷۸۸ دُز رسید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала