برای پر‌مصرف‌های برق، سقف تعیین خواهد شد

© Fotolia / Daniilantiq2010برق
برق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2021
اشتراک
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: دهک های بالای جامعه اگر نمی خواهند الگوی مصرف برق خود را اصلاح کنند باید رقم ها برای آنان تصاعدی محاسبه شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت که دهک های بالای جامعه اگر نمی خواهند الگوی مصرف برق خود را اصلاح کنند باید رقم ها برای آنان تصاعدی محاسبه شود.
وی در ادامه افزود: «برای پرداخت یارانه های مستقیم و غیر مستقیم در طی چندسال اخیر و از زمان دولت نهم مسائلی به صورت عملیاتی مطرح شد که ما نباید عدالت را با برابری یکسان بدانیم و این بحث مطرح شد که اگر فردی پرمصرف بوده باید هزینه مصرف خود را بالاتر از استانداردها و الگوی تعریف شده پرداخت کند.
اگر بخشی از طبقه مرفه می‌خواهد بیشتر از سقف الگوی مصرف از برق استفاده کند، باید هزینه مازاد آن را خودش بپردازد و نباید هزینه آن بر دوش قشر مستضعف بیفتد.
نماینده مجلس ایران: مهریه توافق است، مرد می‌تواند امضا نکند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.10.2021
نماینده مجلس ایران: مهریه توافق است، مرد می‌تواند امضا نکند
حتما باید دهک های پایین تر حمایت بشوند و دهک های بالاتر هزینه های مازاد خودشان را بر دوش بگیرند. در مورد یارانه های غیرمستقیم نیز بنده معتقدم که ما باید به این سمت برویم که دهک های بالای جامعه اگر نمی خواهند الگوی مصرف خود را اصلاح کنند، رقم ها برای آنان تصاعدی محاسبه شود و یارانه ای به پر مصرف ها تعلق نگیرد.
در عین حال که تاکید دارم مشترکان پرمصرف نباید یارانه انرژی دریافت کنند اما نباید مشترکان پرمصرف در فرمولی غیرمنصفانه شناسایی شوند. به عنوان مثال فرمولی که این روزها در محاسبه برق استفاده شده و از یکجایی به بعد مشترکان را پرمصرف تلقی می کند، اگر نیاز به اصلاح داشته‌ باشد، باید اصلاح شود. تنها آن بخش از اقشار مرفهی که الگوی مصرف را رعایت نمی کنند باید هزینه مصرف اضافه تر خود را بپردازند.
حتما الگوی مصرف برق باید در هر منطقه ای متناسب با شرایط بومی آن سنجیده شود. مثلا در بخشی از مناطق شمالی کشور به دلیل رطوبت بالا تقریبا استفاده از کولر گازی ناگزیر است. الگوهای مصرف باید براساس شرایط بومی هر منطقه سنجیده شود و قضاوت افراد بر اساس آن صورت گیرد و نباید یک الگوی یکدست در نظر گرفت».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала