امحای سبزیجات آلوده به فاضلاب در ایران

© Sputnik / Somayeh Pasandide سبزی فروشی در کنار پیاده رو
سبزی فروشی در کنار پیاده رو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2021
اشتراک
برخی کشاورزان ایرانی از فاضلاب در آبیاری زمین‌های کشاورزی استفاده می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهرنیوز»، شهرام کرمی، دادستان کرمانشاه با اشاره به تخلف برخی کشاورزان مبنی بر استفاده از فاضلاب در آبیاری زمین‌های کشاورزی، اعلام کرد سبزیجات آلوده به فاضلاب سریعا امحا شوند.
وی در ادامه افزود: «استفاده از فاضلاب در زمین‌های کشاورزی تبعات سو بهداشتی را برای جامعه به همراه داشته و این مسئله با سلامت شهروندان ارتباط مستقیم دارد.
زن ایرانی زمین های مزرعه خود را به  نمایشگاه عروسک تبدیل می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2020
زن ایرانی زمین های مزرعه خود را به نمایشگاه عروسک تبدیل کرد
در این راستا در جهت پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌های انگلی، روده‌ای و سرطان‌ها برای مصرف کنندگان و در راستای قانون مجازات اسلامی به منظور مقابله با هرگونه تهدید علیه بهداشت عمومی و قانون آئین دادرسی کیفری در راستای صیانت از حقوق عامه، باید به قید فوریت و ظرف ۴۸ ساعت آینده گشت مشترکی تشکیل شود تا نسبت به امحاء مستمر کشت‌های سبزیجات و صیفی جات آلوده به فاضلاب اقدام کند.
به منظور پیشگیری از هرگونه درگیری و بروز مشکلات در راستای امحاء کشت‌های سبزیجات و صیفی جات آلوده به فاضلاب، فرماندهی انتظامی شهرستان کرمانشاه پشتیبانی انتظامی قاطع به وجود آورده و در صورت بروز هرگونه مقاومت از سوی افراد خاطی برخورد قانونی لازم را انجام دهند.
با عنایت به کاهش چشمگیر نزولات آسمانی در سال گذشته و بهار سال جاری و احتمال ادامه این روند در ماه‌های پیش رو که می‌تواند مشکلات عدیده‌ای برای مردم به وجود آورده و در نهایت به بحرانی جدی تبدیل شود، دستگاه‌های ذیربط باید مقابله با کشت‌های پرآب در ماه‌های آتی را در دستور کار قرار داده و برنامه ریزی های لازم را برای جلوگیری از کشت‌های پرآب در ماه‌های آینده را انجام دهند».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала