گازگرفتگی در کرج ۳ قربانی گرفت

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / گازگرفتگی در کرج ۳ قربانی گرفت
گازگرفتگی در کرج ۳ قربانی گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.10.2021
اشتراک
رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز گفت: گازگرفتگی در آق تپه مهرشهر منجر به فوت سه نفر شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، مهرداد بابایی رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز، اظهار کرد: ساعت ۱۱ و ۴۲ دقیقه امروز یکشنبه دوم آبان ماه، مأموریتی با تشخیص مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن به اورژانس استان البرز اعلام شد.
سقوط فرد به داخل درز بین دو ساختمان در تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.10.2021
سقوط فرد به داخل درز بین دو ساختمان در تهران+ویدئو
وی با بیان اینکه بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد، تصریح کرد: حادثه در آق تپه مهرشهر رخ داده بود.
رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز تصریح کرد: سه نفر شامل دو خانم و یک آقا در اثر نشت گاز مونواکسیدکربن از بخاری در دم جان باخته بودند.
وی خاطرنشان کرد: علائم گازگرفتگی در مراحل و ساعات اولیه کاملاً دارای علائمی شبیه سرماخوردگی از جمله ضعف و بی‌حالی، سردرد، سرگیجه، سوزش بینی و گلو بوده و همین امر باعث می‌شود که افراد شک به این عارضه نکرده و اقدامی مناسبی در جهت رفع این مشکل نکنند.
بابایی خاطرنشان کرد: این عارضه در مراحل پیشرفته‌ تر علائم تهوع و استفراغ و کبودی در ناحیه صورت ناشی از کمبود اکسیژن و در نهایت اختلال در سطح هوشیاری را در پی دارد.
وی متذکر شد: توصیه می‌شود به محض بروز علائم اولیه که همزمان در یک یا چند نفر از اعضای حاضر در منزل، محل کار، کارگاه‌ها و … مواجه شدید بلافاصله در و پنجره‌ها را برای ورود هوای تازه باز کنید همسایه‌ها را خبر کنید، فرد مصدوم را از محل در صورت امکان خارج کنید، با ١١٥ تماس گرفته و تا رسیدن آمبولانس بر بالین افراد مسموم به توصیه‌های کارشناسان اورژانس در پشت خطوط تلفن عمل کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала