هشدار سیا در مورد جنگ جهانی آب و هوا

© AP Photo / Carolyn Kasterهشدار سیا در مورد جنگ جهانی آب و هوا
هشدار سیا در مورد جنگ جهانی آب و هوا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.10.2021
اشتراک
سازمان سیا پیش بینی کرد که تا سال 2040، جنگ جهانی جنگ جهانی آب و هوایی رخ می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، براساس اعلام آژانس اطلاعات مرکزی، در دهه های آینده، جهان به دلیل تغییرات آب و هوایی در کره زمین با یک درگیری نظامی جهانی روبرو است.
در این سند آمده است: پیامدهای فیزیکی فزاینده تغییرات آب و هوایی می تواند نقاط ژئوپلیتیک فرا مرزی را تشدید کند، زیرا کشورها برای حفاظت از منافع خود اقداماتی انجام می دهند.
 سازمان جهانی بهداشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2021
فاجعه اقلیمی، خطری جدی برای جان انسان
به گفته نویسندگان این گزارش، حداکثر تا سال 2040، "درگیری های آب و هوایی" در جهان آغاز می شود که در آن طرفین از فناوری هایی علیه یکدیگر استفاده می کنند که بلایای طبیعی مانند خشکسالی و سیل را تقویت می کند. ما در درجه اول در مورد فن آوری های مهندسی زمین صحبت می کنیم.
کارشناسان همچنین درباره تنش های فزاینده بین کشورها بر سر اختلاف بر سر اجرای توافق آب و هوایی پاریس، که شامل کاهش انتشار گازهای گلخانه ای برای جلوگیری از گرم شدن کره زمین است، هشدار دادند.
همچنین در این سند آمده است: اکثر کشورها با انتخاب های اقتصادی دشواری روبرو هستند و احتمالاً برای پیشرفت سریع انتشار گازهای گلخانه ای خود به پیشرفت های تکنولوژیکی تکیه می کنند. چین و هند نقش تعیین کننده ای در تعیین مسیر افزایش دما خواهند داشت.
علاوه بر این، نویسندگان این گزارش خطر درگیری های داخلی در کشورهای در حال توسعه را به دلیل تأثیرات تغییرات آب و هوایی اعلام کردند، زیرا این کشورها کمتر قادر به سازگاری با شرایط جدید هستند.
نقاط احتمالی آینده در جنگ آب و هوا شامل مناطقی مانند حوضه های رودخانه کنگو، سند، مکونگ و نیل است. درگیری ها در آنجا می تواند به دلیل تغییر در کانال رودخانه و تغییر مسیر جریان آب رخ دهد.
در این گزارش فهرست یازده کشور که بیشترین تأثیرات منفی تغییرات آب و هوایی جهانی را خواهند دید، مشاهده می شود. به گفته تحلیلگران، این کشورها ممکن است برای بقا دست به اقدامات افراطی بزنند. ما به طور خاص در مورد داشتن سلاح هسته ای چین، هند و پاکستان و همچنین افغانستان، کره شمالی، میانمار و تعدادی از کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی صحبت می کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала