نارضایتی قطر از اقدام آمریکا

© REUTERS / Thomas Whiteنارضایتی قطر از اقدام آمریکا
نارضایتی قطر از اقدام آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.10.2021
اشتراک
وال استریت ژورنال اعلام کرد: قطر از عدم پاسخ آمریکا به درخواست فروش پهپادها ناراضی است.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس شواهد وال استریت ژورنال، قطر از عدم پاسخ ایالات متحده به درخواست خود برای فروش هواپیماهای بدون سرنشین ناراضی است.
امیر قطر دست به اصلاحات گسترده در کابینه زد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2021
امیر قطر دست به اصلاحات گسترده در کابینه زد
به نوشته این روزنامه، درخواست خرید چهار پهپاد رزمی بیش از یک سال پیش مطرح شده بود.
وال استریت ژورنال نوشت: وزارت امور خارجه هنوز به درخواست قطر برای هواپیماهای بدون سرنشین پاسخ نداده است و مقامات از بیان دلیل آن خودداری می کنند.
این گزارش خاطرنشان می‌کند که این امر در شرایطی رخ می‌ دهد که قطر در تخلیه از افغانستان کمک کرده است.
به نوشته این روزنامه، قطر قرار بود از پهپادها برای نظارت بر تاسیسات گازی و همچنین در جام جهانی فوتبال آینده در این کشور استفاده کند.
به گفته این روزنامه، این قرارداد ۶۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.
نماینده ای ناشناس از دولت قطر اذعان کرد: از دیدگاه ما، مأیوس کننده است که هیچ نشانه روشنی در مورد علت تاخیر در پاسخ به درخواست ما وجود ندارد. عملیات تخلیه اخیر در افغانستان ثابت می کند که قطر همیشه آماده حمایت از متحدان خود برای امنیت و ثبات است.
در اوایل ماه آگوست، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند، در ۱۵ آگوست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ به پایان رسیده است. در دو هفته آخر ماه آگوست از فرودگاه کابل که تحت حفاظت ارتش آمریکا بود، شهروندان غربی و افغان‌هایی که با آنها همکاری می‌کردند، تخلیه شدند.
در شب ۳۱ آگوست، ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نظامی ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان پایان داد.در اوایل سپتامبر، ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند، که در اولین حکومت طالبان به عنوان وزیر امور خارجه فعالیت می کرد و از سال ۲۰۰۱ تحت تحریم های سازمان ملل متحد بود ، اعلام شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала