زاخارووا: آمریکا آرمان های آزادی خواهانه خود را از بین برده است

© Sputnik / Valeriy Melnikovزاخارووا: آمریکا آرمان های آزادی خواهانه خود را از بین برده است
زاخارووا: آمریکا آرمان های آزادی خواهانه خود را از بین برده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.10.2021
اشتراک
وزارت خارجه روسیه درباره دریافت روادید آمریکا برای اتباع روسیه اظهار داشت: ایالات متحده یک روش فنی پیش پا افتاده را به جهنم واقعی تبدیل کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در مورد تصمیم وزارت خارجه آمریکا مبنی بر طبقه بندی روس هایی که آماده درخواست ویزا در گروه "ملیت های بی سرپناه" هستند، اظهار داشت: ایالات متحده یک روش فنی پیش پا افتاده برای صدور ویزا را به "جهنم واقعی" تبدیل کرده و آرمان های آزادی خود را از بین برده است
بر اساس سند منتشر شده در وب سایت دستگاه دیپلماسی آمریکا، متقاضیان "بی خانمان" شهروندان کشورهایی هستند که ایالات متحده در آنها نمایندگی کنسولی ندارد یا وضعیت سیاسی آنقدر ناپایدار است که به دیپلمات های آمریکایی اجازه نمی دهد درخواست های ویزا را در نظر بگیرند. در نتیجه، چنین متقاضیانی به کنسولگری یک یا چند کشور همسایه مراجعه می کنند. در مجموع ۱۰ کشور از جمله سومالی، ونزوئلا، سوریه و ایران در این فهرست قرار گرفتند.
سه دیپلمات آمریکایی مضنون به سرقت در روسیه شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2021
سه دیپلمات آمریکایی مظنون به سرقت در روسیه شدند
در عین حال، وزارت خارجه آمریکا تصریح می کند که اکنون روس ها می توانند برای دریافت ویزای آمریکا در ورشو اقدام کنند.
زاخارووا روز یکشنبه در کانال تلگرام نوشت: من خواندم که وزارت امور خارجه روس هایی را که آماده درخواست ویزا به ایالات متحده هستند در رده "ملیت های بی خانمان" گنجانده است ... آنها یک رویه فنی را که برای قرن بیست و یکم پیش پا افتاده است به جهنمی واقعی "بر اساس تمسخر در آستانه سادیسم" تبدیل کرده اند.
زاخارووا خاطرنشان کرد که در وزارت خارجه چیز مهمی مدتها پیش خراب شده است و نمی توانند آن را ترمیم کنند: سال‌هاست، دیپلمات‌های آمریکایی سیستم ارائه خدمات کنسولی در روسیه را که خودشان ایجاد نکرده‌اند، از بین می‌ برند، آنها کنسولگری‌ها را بستند، تعداد کارکنان کنسولی را کاهش دادند، آزمایش کردند که چگونه پاسخ متقارن ما با پاسخ آینه‌ ای متفاوت است.
وی تاکید کرد: واقعاً به ذهن هیچ یک از معذرت خواهان این استراتژی کثیف نرسیده است که همزمان آرمان های آزادی خود را از بین می برند؟
به گفته وی، این تنها کاهش تبادلات گردشگری و فرهنگی نیست، بلکه "ضربه ای به خانواده ها و خویشاوندان" است، پیوندهایی که "بافت زنده روابط بین کشورها و مردم ساکن در آنها" را تشکیل می دهد. (این ضربه ای است) به افرادی که صادقانه به اطمینان غربی ها درباره آزادی حرکت اعتقاد داشتند. ضربه ای به ورزش، علم و خیلی چیزهای دیگر وارد شده است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: می‌خواهم بپرسم این همه آرمان‌های بلند که اغلب در آن سوی اقیانوس اطلس مطرح می‌شوند، کجا هستند؟ به هر حال، به محض رسیدگی به پرونده و سرنوشت افراد خاص، حقوق بشر ناگهان در فهرست اولویت های واشنگتن جایی ندارد.
از اواسط ماه مه، سفارت ایالات متحده در مسکو کلیه خدمات ویزای غیر دیپلماتیک غیرمهاجرتی را به حالت تعلیق درآورده است و این امر را به تصمیم مقامات روسیه برای ممنوعیت استخدام پرسنل داخلی و خارجی مرتبط می کند.
ارائه خدمات کنسولی توسط دیپلمات های آمریکایی در کنسولگری های یکاترینبورگ و ولادی وستوک نیز به حالت تعلیق درآمده است.
دومای روسیه سیاست ویزای آمریکا را تلاشی جدید برای تشدید تنش های دیپلماتیک خواند.
شمسایل سرالیف معاون اول کمیته دومای دولتی در امور بین الملل معتقد است: گنجاندن وزارت خارجه ایالات متحده از شهروندان روسی که مایل به دریافت ویزای آمریکا در لیست موسوم به "ملیت های بی خانمان" هستند می تواند تلاشی برای افزایش تنش های دیپلماتیک تلقی شود.
سرالیف در کانال تلگرامی خود نوشت: من معتقدم که این گام چیزی نیست جز تلاش دیگری برای تشدید تنش های دیپلماتیک بین روسیه و ایالات متحده ، که طرف آمریکایی قبلاً چندین بار آن را انجام داده است."
این سیاستمدار معتقد است که "مقامات ایالات متحده به طور سیستماتیک روابط بین المللی را تخریب می کنند، راه های جدیدی برای این کار ابداع می کنند و از ناتوانی خود خشمگین هستند."
این نماینده مجلس افزود: برای عادی سازی روابط، دولت ها باید "فوراً اقدامات غیر دوستانه خود در قبال روسیه را متوقف کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала