هشدار صلیب سرخ بین المللی درباره بحران انسانی در افغانستان

© Photo / IRNAهشدار صلیب سرخ بین المللی درباره بحران انسانی در افغانستان
هشدار صلیب سرخ بین المللی درباره بحران انسانی در افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.10.2021
اشتراک
صلیب سرخ بین المللی با هشدار نسبت به اینکه گروه‌های کمک رسان به خودی خود نمی‌توانند از پس بحران انسانی در افغانستان برآیند، از جامعه بین‌الملل خواست که با طالبان افغانستان همکاری کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، ، افغانستان به دلیل توقف میلیاردها دلار کمک خارجی در پی فروپاشی دولت اشرف غنی، رئیس جمهوری پیشین این کشور و به دست گرفتن کنترل آن توسط طالبان در ۱۵ اوت سال جاری میلادی به ورطه بحران سقوط کرده است.
رابرت ماردینی، دبیرکل صلیب سرخ گفت، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از اوت تلاش‌هایش را در افغانستان دو چندان کرده و در عین حال، دیگر سازمان‌های کمک رسان هم تلاش‌هایشان را دو برابر کرده‌اند.
داعش مسئولیت انفجار دکل انتقال برق در پایتخت افغانستان را بر عهده گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.10.2021
داعش مسئولیت انفجار دکل انتقال برق در پایتخت افغانستان را بر عهده گرفت
وی همچنین حاطرنشان ساخت حمایت‌ها از سوی جامعه بین الملل که رویکردی محتاطانه در قبال همکاری با طالبان در پیش گرفته، برای تامین نیازهای اولیه مردم افغانستان حتمی و ضروری است.
این مقام مسئول صلیب سرخ افزود: نیروهای مشترک سازمان‌های بشردوستانه باید تلاش‌های خود را دو چندان کنند و دست از راه‌حل‌های موقت بردارند.
سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد که صندوقی را برای تامین مستقیم پول نقد به افغان‌ها راه اندازی کرده که ماردینی می‌گوید، می‌تواند برای سه ماه مشکلات را حل کند.
وی با اشاره به چندین دهه درگیری در افغانستان که با تغییرات جوی و پاندمی کرونا نیز همراه شده، افزود:‌ افغانستان یک بحران پیچیده است که هر روز بر وخامتش افزوده می‌شود. ۳۰ درصد از ۳۹ میلیون جمعیت افغانستان با سوءتغذیه شدید روبرو هستند و ۱۸ میلیون نفر هم یا به حمایت یا کمک بشردوستانه نیاز دارند.
طالبان اکثر گروه‌های خارجی کمک رسان را وقتی که در ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ در راس امور افغانستان بود، از این کشور اخراج کرد اما این بار گفته که از اهداکنندگان خارجی استقبال می‌کند و از حقوق کارمندان آنها نیز حمایت خواهد کرد.
با این حال، این گروه که با انتقادهایی بابت حمایت از حقوق زنان و آموزش آنها روبروست، اعلام کرده که با هیچ شرطی موافقت نمی‌کند.
ماردینی افزود: هیچ گروه و سازمان بشردوستانه‌ای نمی‌تواند اقتصاد یک کشور را جبران یا جایگزینی برای آن تعیین کند.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала