رهبر کره شمالی جواب نامه اش را از رئیس‌جمهور چین دریافت کرد

© AP Photo / AP Video/ CCTVЛидер КНР Си Цзиньпин и лидер КНДР Ким Чен Ын в Пекине
Лидер КНР Си Цзиньпин и лидер КНДР Ким Чен Ын в Пекине - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.10.2021
اشتراک
خبرگزاری دولتی کره شمالی گزارش کرد، شی جینپینگ،‌رئیس جمهور چین در اظهاراتی بر حمایتش از تلاشها برای تقویت روابط دوجانبه با کره شمالی تاکید کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا ، رئیس جمهور چین این اظهارات را طبق گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی در پاسخ به یک نامه پیشتر فرستاده شده از سوی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به مناسبت هفتاد و دومین سالگرد روز ملی چین مطرح ساخته است.
پیام دوستی رهبر کره شمالی به رهبر چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.07.2021
پیام دوستی رهبر کره شمالی به رهبر چین
شی جینپینگ، رئیس جمهور چین در پاسخ به این نامه بر اهمیت روابط بین کره شمالی و چین تاکید و بر تمایلش برای ارتقای این روابط دوجانبه و رساندنش به "سطحی جدید" تاکید کرد.
کره شمالی و چین در ضمن تداوم بن بست در مذاکرات هسته‌ای بین پیونگ یانگ و واشنگتن و تشدید رقابت میان چین و آمریکا، بر روابط نزدیک خود تاکید کرده‌اند. خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارشی نوشت، رئیس جمهور چین "تمایلش را برای روند پایدار پیشبرد روابط و رساندن آن به مرحله ای جدید با تقویت ارتباطات استراتژیک ، تعمیق دوستی و همکاری و هدایت آنها از طریق تلاشهای مشترک با کیم جونگ اون در راستای تقویت حمایت متقابل ابراز کرد."
بر اساس این گزارش شی جینپینگ همچنین خاطرنشان کرد که کره شمالی و چین "توسط کوه و رودخانه‌های یکسانی به هم متصل هستند و دوستی سنتی بین دو کشور با گذشت زمان محکم‌تر می‌شود."
پیش از این، کیم جونگ اون قول داده بود که "دوستی پیونگ یانگ-پکن را به نقطه استراتژیک جدیدی طبق الزامات دورانها و خواسته مردمان دو کشور ارتقا دهد".
چین در طول جنگ شبه جزیره کره که با آتش بس ۲۷ ژوئیه ۱۹۵۳ به پایان رسید، در کنار نیروهای کره شمالی علیه سربازان کره جنوبی ، آمریکا و سازمان ملل جنگید. یکشنبه مصادف با هفتادمین سالگرد ورود چین به این جنگ است.
کره شمالی در پی تداوم بن بست در مذاکرات هسته‌ای با آمریکا به دنبال حفظ روابط نزدیکتر با چین به عنوان متحد سنتی خود بوده است.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала