افتتاح مدرسه مخفی آنلاین برای دختران در افغانستان

© Photo / Ali-Reza Mehrabanافتتاح مدرسه مخفی آنلاین برای دختران در افغانستان
افتتاح مدرسه مخفی آنلاین برای دختران در افغانستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.10.2021
اشتراک
موسسه خیریه افغانستانی Learn Afghanistan یک مدرسه آنلاین مخفی را برای دختران بالای 12 سال که از زمان به قدرت رسیدن طالبان اجازه شرکت در کلاس های درس را نداشته اند، در این کشور افتتاح کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، پشتانا دورانی، سرپرست این مدرسه گفت: "ما به 100 دختر که آینده افغانستان خواهند بود، آموزش می دهیم. آنها با کمک تبلت با هم درس خوانده و در طول هفته تکالیف درسی دریافت می کنند." به گفته وی، این کلاس ها توسط معلمان زن برگزار می شود.
هشدار صلیب سرخ بین المللی درباره بحران انسانی در افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.10.2021
هشدار صلیب سرخ بین المللی درباره بحران انسانی در افغانستان
موسسه Learn Afghanistan برنامه ای با رشته هایی همچون علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات ترتیب داده است. به دختران همچنین برنامه نویسی و توسعه وب سایت آموزش داده می شود. جزئیات درباره نحوه عملکرد این مدرسه آنلاین برای محافظت از کارکنان و دانش آموزان آن، مخفی نگه داشته می شود. این برنامه همچنین پیدا کردن مستقلانه مواد آموزشی را به دختران آموزش می دهد تا آنها بتوانند سطح دانش خود را به تنهایی بالا ببرند.
این موسسه خیریه همچنین برنامه ای را برای حمایت از زنان باردار و مادران جوان در دریافت مراقبت های پزشکی رایگان راه اندازی کرد.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در مصاحبه با مجله اشپیگل اظهار داشته  که این جنبش مخالف رفتن دختران به مدارس نیست اما برای این باید یک محیط امن و وسایل حمل و نقل مناسب فراهم شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала