کارشناس امنیت هسته ای سیستم پدافند هوایی آمریکا را "ناکافی" خواند

CC BY 2.0 / U.S. Army/Capt. Adan Cazarez / Missile Trainingکارشناس امنیت هسته ای سیستم پدافند هوایی آمریکا را "ناکافی" خواند
کارشناس امنیت هسته ای سیستم پدافند هوایی آمریکا را ناکافی خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.10.2021
اشتراک
جیمز اکتون، مدیر برنامه امنیت هسته ای در بنیاد کارنگی اعلام کرد ایالات متحده آمریکا به طور ناگزیر در برابر موشک های قاره پیمای چین آسیب پذیر است.
به گزارش اسپوتنیک،  جیمز اکتون این موضوع را در گفتگو با مقاله نویس  نویس مجله فوربس در میان گذاشته است.
این متخصص، سلاح های مدرن جمهوری خلق چین و روسیه را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و سیستم بمباران مداری، ساخته اتحاد جماهیر شوروی و سیستم بمباران مداری چینی G-FOBS را ارزیابی کرد.
ابراز نگرانی بایدن در خصوص موشک‌های مافوق صوت چینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2021
ابراز نگرانی بایدن در خصوص موشک‌های ابرصوت چین
وی به این نتیجه رسید  که "تعداد انگشت شماری از موشک های رهگیر آمریکایی"از شانس اندکی" برای اصابت به موشک قاره پیمای در حال نزدیک شدن برخوردار هستند.
وی تأکید کرد: "ایالات متحده آمریکا  در حال استقرار سامانه‌های دفاع موشکی خود در آلاسکا، کالیفرنیا و اروپای شرقی است تا حملات هسته‌ای کوچک کره شمالی و ایران را دفع کند اما  این ابزارهای دفاعی برای متوقف کردن یک حمله هسته ای در مقیاس وسیع که شامل صدها کلاهک اتمی چین یا حتی بدتر از آن هزاران کلاهک اتمی روسی باشد، کافی نیست.
اکتون اضافه کرد که محافظه کاری رهبران  قدرت های هسته ای اجازه نمی دهد آنها ریسک کنند، بنابراین توسعه تسلیحات جدید در چین چیزی جز یک "شبکه ایمنی" در صورت حمله هسته ای فرضی نیست.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا 21 اکتبر گفت همه جهانیان از قدرت ارتش و سلاح های آمریکایی آگاه هستند و بنابراین آمریکایی ها نباید نگران این موضوع باشند. برای روسیه و چین مهمتر است اشتباهی انجام ندهند که فرصت آزمایش  این قدرت را به وجود آورد.
پیشتر 10 اکتبر  رابرت فارلی، نویسنده مقاله منتشره در نشریه  19Fortyfive نوشته بود درگیری بین ایالات متحده و چین می تواند به وقوع سومین و چهارمین جنگ جهانی منجر شود. وی افزود که چین و ایالات متحده می توانند بر سر تایوان جنگ کنند. در عین حال هرگونه درگیری مسلحانه در قسمت غربی اقیانوس آرام یک فاجعه خواهد بود و منجر به تخریب زیرساخت های ایجاد شده بین آسیا و آمریکای شمالی می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала