اجاره‌ی میلیونی خودروهای لاکچری برای دور دور در خیابان‌های تهران +عکس، ویدئو

© Flickr / michieldijcksاجاره‌ی میلیونی خودروهای لاکچری برای دور دور در خیابان‌های تهران +عکس، ویدئو
اجاره‌ی میلیونی خودروهای لاکچری برای دور دور در خیابان‌های تهران +عکس، ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.10.2021
اشتراک
گزارش‌های اخیر در ایران از پدیده اجاره ۱۰۰ میلیونی خودرو برای «دور دور کردن» خبر می‌دهند.
به گزارش اسپوتنیک، تجارت نیوز در گزارشی از پدیده اجاره ۱۰۰ میلیونی خودرو برای دور دور کردن در خیابان‌های تهران خبر داده و در بخشی از این گزارش آمده: «برخی برای مراسم عروسی خودروی لوکس اجاره می‌کنند و برخی هم برای مراسمات خاص دیگر مانند شرکت‌هایی که مهمان خارجی دارند. اما یک سر بازار اجاره خودروهای لوکس به «دور دور کردن» می‌رسد!»

گفته شده است اجاره هر شب این خودروها تقریبا بین ۲ تا ۱۵ میلیون تومان است و البته شرکت‌های اجاره خودرو کمتر از یک هفته خودرو اجاره نمی‌دهند. که برخی از مشتریان جوانان هستند که فقط برای گشت و گذار در خیابان‌های تهران و «دور دور کردن» در خیابان خودرو اجاره می‌کنند و این موضوع طرفداران بسیاری دارد. این خودروها از جنسیس گرفته تا پانامرا می‌باشند که یک هفته اجاره پانامرا برای «دور دور کردن» برابر چند ماه حقوق یک کارگر می‌شود.

یکی از شرکت‌هایی که انواع خودروهای لوکس خارجی اجاره می‌دهد اعلام کرد: «برخی فقط برای دور دور کردن خودرو اجاره می‌کنند و بستگی به سلیقه فرد دارد که بیشتر آنها خودروهای بی‌ام‌و، جنسیس کوپه و تویوتا GT86 و شاسی می‌برند. اجاره پورشه پانامرا، برای دست کم یک هفته حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه دارد که حداقل اجاره برابر با حقوق ۱۸ ماه یک کارگر با حداقل حقوق وزارت کاری می‌شود! و برای اجاره خودرو حتما یک چک یا سفته لازم است. در این چک و سفته هم باید معادل قیمت خودرویی که می‌خواهید اجاره کنید، بنویسید. به جز چک و سفته اما باید مبلغی برای ودیعه نیز پرداخت شود. از ۱۰۰ میلیون تومان تا ۱۵۰ میلیون.»

کاربرانی به این گزارش واکنش نشان می‌دهند و عنوان می‌کنند جای بسیار تاسف دارد که تا به این حد اختلاف طبقاتی در ایران بیداد می‌کند که برابر حقوق ۱۸ تا ۳۹ ماه حقوق یک کارگر در این کشور، هزینه اجاره خودروهای موردپسند جوانانی که از جیب پدرانشان می‌خورند برای یک هفته تفریح آنها باشد.

View this post on Instagram

A post shared by Shiraz (@shiraz.offers)


جمعی از کاربران این کار را دیوانگی و حماقت می‌دانند و هزینه‌های این چنینی را در این اوضاع اقتصادی اصلا به صرفه نمی‌دانند؛ این کاربران عنوان می‌کنند البته این توصیه مناسب آقازاده‌های خوش‌گذران نیست و آنها از خرج‌ کردن پول‌های که بسیاری از آن از حق مردم گرفته شده و به جیب آنها سرازیر شده است ابایی ندارند.

کاربرانی نیز با مقایسه سقف آرزوها، توقعات، تفریحات و روزمرگی خود با چنین جوانانی برای خود که در چنین مملکتی زندگی می‌کنند و عدالت تنها یک شعار است ابراز تاسف می‌کنند. غالب کاربران عنوان می‌کنند یقینا این جوانان نمی‌توانند از مردم قشر متوسط یا ضعیف باشند و تقبل و پرداخت چنین هزینه‌هایی از قشر مرفه برمی‌آید و این گزارش گویای مسائل بسیاری جز پدیده «دور دور کردن» در خیابان‌های تهران است.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала