پنتاگون برهم خوردن آزمایش سلاح ابر صوت خود را تایید کرد

CC BY-SA 2.0 / Arlington County / Arlington County, as seen from the airپنتاگون برهم خوردن آزمایش سلاح ابر صوت خود را تایید کرد
پنتاگون برهم خوردن آزمایش سلاح ابر صوت خود را تایید کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.10.2021
اشتراک
وزارت دفاع آمریکا برهم خوردن آزمایش سلاح ابر صوت (هایپرسونیک) خود را به دلیل مشکل موجود در شتاب دهنده موشک تایید کرده و در حال بررسی این مسئله است.
به گزارش اسپوتنیک، پیشتر رسانه ها گزارش داده بودند که آزمایش سلاح ابر صوت در آمریکا به دلیل وضعیت غیرعادی این موشک به تعویق افتاده است.
پنتاگون توضیح داد که منظور "آزمایش جمع آوری داده ها" است که قرار بود در 21 اکتبر در پایگاه فضایی کودیاک در ساحل آلاسکا انجام شود.
عقب ماندگی ناامیدکننده آمریکا در رقابت با روسیه در زمینه سلاح هایپرسونیک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2021
عقب ماندگی "ناامیدکننده" آمریکا در رقابت با روسیه در زمینه سلاح هایپرسونیک
حالا پنتاگون اعلام کرده است : "این آزمایشات به دلیل خرابی شتاب دهنده انجام نشد و  شتاب دهنده ای که در آزمایشات مورد استفاده قرار گرفت، بخشی از برنامه توسعه سلاح ابر صوت نیست."
پیشتر در مورد سه آزمایش موفقیت آمیز نمونه اولیه موشک های ابر صوت آمریکا گزارش شده بود.
در ماه ژوئیه، نیروی هوایی ایالات متحده اعلام کرد که دومین آزمایش موشک ابر صوت هواپایه (ARRW) پس از به کار نیفتادن موتور آن ناکام مانده است. اولین آزمایش در ماه آوریل نیز به خاطر وجود مشکل در پرتابگر با شکست  روبرو شده بود.
ارتش آمریکا در حال توسعه دستکم سه نوع سلاح ابر صوت است: سلاح استاندارد ضربتی سریع برای نیروی دریایی، سلاح ابر صوت دور برد و همین سلاح اما برای نیروی هوایی.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала