پوتین به عدم سیاسی کردن تاریخ فراخواند

© Sputnik / Mikhail Metzel /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین
پوتین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2021
اشتراک
رئیس جمهور روسیه: ما اجازه نخواهیم داد که کسی روسیه را متهم کند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین در همایش «والدی» در باره بازنویسی تاریخ صحبت کرد و پرسید: کدام کشور به کدام کشور حمله کرد؟ آیا اتحاد شوروی به آلمان حمله کرد؟ اما کدام کشور برلین را گرفت؟ آمریکایی ها؟ انگلیسی ها یا فرانسوی ها؟  ارتش سرخ بود که برلین را گرفت! یادتان رفته است؟
رئیس جمهور روسیه با صحبت در باره تلاش های تحریف تاریخ جنگ جهانی دوم اعلام کرد که « ما اجازه نخواهیم داد کسی روسیه را متهم کند».
وی طی سخنرانی خود در همایش «والدای»، تصریح کرد که « درست نیست که  اتحاد شوروی مسئول آغاز جنگ جهانی نامیده شود. هیچکس رهبری آنزمان لهستان را متهم نمی کند. اما ما اجازه متهم کردن روسیه و اتحاد شوروی را به آنچه آن را متهم می کنند، نمی دهیم».
دانشمندان تاریخ احتمالی انقراض بشر را پیدا کردند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2021
دانشمندان تاریخ احتمالی انقراض بشر را پیدا کردند
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به آنهائیکه به تحریف تاریخ می پردازند توصیه کرد اسناد را مطالعه کنند. « من آن ها را خوانده ام، هیچگونه سرورازی وجود ندارد. ما اکنون آرشیو را از حالت محرمیت خارج می کنیم. واکنش فرانسه نسبت به این رویدادها و از جمله در رابطه با دیدار شخصیت های سیاسی عالیرتبه در مونیخ در سال 1938 با هیتلر چگونه بود. وقتی این اسناد خوانده می شوند، می بینی موضوع از چه قرار بوده است اما درک می کنی که تلاش برای تحریف همیشه می تواند وجود داشته باشد، اما حداقل کاری که باید بکنید، خواندن این اسناد است.
غرب پیروزی اتجاد جماهیر شوروی را فراموش نکرده است، اما از حوادث و رویدادهای گذشته برای حل و فصل مسائل خود استفاده می کند. ولی دستکاری تاریخ هیچ نتیجه خوبی ببار نمی آورد. یادتان رفته است؟ کدام کشور برلین را گرفت؟ آمریکایی ها؟ انگلیسی ها یا فرانسوی ها؟  ارتش سرخ بود که برلین را گرفت! به یادآوردن آن کار دشواری نیست این یک واقعیت انکارناپذیر است».
ولادیمیر پوتین در باره تلفات ارتش سرخ در نبردها صحبت کرد و یادآور شد که 75 تا 80 درصد قدرت نظامی هیتلر توسط ارتش سرخ نابود شد. « شما این چیزها را کاملا فراموش کردید؟ البته که فراموش نکردید. فقط از رویدادهای گذشته برای حل و فصل مسائل سیاست داخلی خود استفاده می کنید. این برخوردی نادرست است، زیرا نتیجه آن هیچ چیز خوبی نخواهد بود و به درک متقابل که امروزه  نیاز به آن شدیدا محسوس است نمی انجامد».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала