تلاش مضاعف برای حل مشکل آب

© Photo / IRNAابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2021
اشتراک
رئیسی: ستاد احیای دریاچه ارومیه با شکل جدید فعال می‌شود
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران اظهار داشت که ستاد احیای دریاچه ارومیه به زودی با شکل جدید فعال خواهد شد تا با کمک نمایندگان، مدیران استان و دغدغه مندان کار را دنبال و اقدامات لازم را انجام دهد.
تلاش مضاعف برای حل مشکل آب به عنوان اصلی ترین دغدغه مردم، حل اساسی مشکل دریاچه ارومیه که محیط زیست استان های آذربایجان شرقی و غربی و استان های همجوار را تهدید می کند، تقویت و حمایت از بازارچه های مرزی به عنوان مرکز مبادلات تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه از مهمترین موضوعات مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس در جلسه با رئیس جمهور بود.
تسهیل تجارت غلات بین ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2021
تسهیل تجارت غلات بین ایران و روسیه
رئیس جمهور در پاسخ به دغدغه نمایندگان آذربایجان غربی درباره وضعیت دریاچه ارومیه و آثار و تبعات زیست محیطی ناشی از خشکالی و کمبود آب در منطقه، گفت: «ستاد احیای دریاچه ارومیه به زودی با شکل جدید فعال خواهد شد تا با کمک نمایندگان، مدیران استان و دغدغه مندان کار را دنبال و اقدامات لازم را انجام دهد.
ارتباط با همسایگان و تقویت همکاری های اقتصادی و تجاری در مرزها از طریق بازارچه های مرزی تأیید می شود. در دولت برای ارتباط با 15 کشور همسایه هیچ مشکلی نداریم و روابط با همسایگان در اولویت ما قرار دارد. بیگانگان در منطقه بدنبال منافع توسعه طلبانه خود هستند و ما اجازه نخواهیم داد صهیونیست ها ارتباط ما با همسایگان را دچار اختلال کنند.
حسن همجواری، ارتباط اقتصادی و تجاری و فعال شدن بازارچه های مرزی جزو برنامه ها و سیاست های جمهوری اسلامی است و تجارت کالایی با همسایگان می تواند به توسعه اقتصاد و ارتباط بیشتر با کشورهای منطقه کمک کند».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала