زاخارووا: ناتو پس از شکست در افغانستان بر موضوع تهدید روسیه تمرکز نموده است

© Sputnik / Evgenya Novozhenina زاخارووا: ناتو پس از شکست در افغانستان بر موضوع تهدید روسیه تمرکز نموده است
 زاخارووا: ناتو پس از شکست در افغانستان بر موضوع تهدید روسیه تمرکز نموده  است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2021
اشتراک
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: پس از شکست در افغانستان، ناتو قصد دارد بر موضوع تهدید روسیه متمرکز شود و با قدرت ارتباطات خود را با مسکو از بین ببرد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا معتقد است که پس از شکست در افغانستان، ناتو قصد دارد با قدرت ارتباطات خود را با مسکو از بین ببرد.
هشدار روسیه درباره عواقب پیوستن اوکراین به ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2021
هشدار روسیه درباره عواقب پیوستن اوکراین به ناتو
وی گفت: "پس از خروج فاجعه بار نیروهای ائتلاف از افغانستان، در بروکسل، ناتو ظاهراً برای توجیه وجود خود، آ با تجدید قوا شروع به تهدید روسیه کردند و عمداً کانالهای باقی مانده تعامل ما را از بین بردند."
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه تاکید کرد، ناتو با امتناع از تماس ها در سطح نظامی، شورای روسیه-ناتو را عملا دفن کرده است.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشستی گفت:" (ناتو) با عدم تمایل خود برای جستجوی مشترک راه حل کاهش تنش ها، عملا شورای روسیه-ناتو را دفن کرده است. با این اوصاف، کار و همکاری در زمینه چالش ها و تهدیدات امنیتی منطقه غیرممکن و بی معنی است. ناتو خودش از هر گونه همکاری عملی با روسیه و تماس در سطح نظامی خودداری کرد."
زاخارووا افزود:" ناتو روابط خود با روسیه را به سطحی رسانده که حتی در تیره ترین دوران جنگ سرد نیز بدین گونه نبوده است."
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد:" ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو بار دیگر از آمادگی این ائتلاف برای گفت و گو با روسیه سخن گفت. چه می توان گفت؟ این حرف ها هیچ پشتوانه عملی ندارند. و در کل به نظرم اینها دیگر فایده ندارد."
زاخارووا در ادامه گفت، مسکو تردید دارد که به طور کلی بتوان با دبیر کل فعلی ناتو در مورد چیزی صحبت کرد. وی تاکید کرد که ناتو و ینس استولتنبرگ مسئول وضعیت فعلی روابط این ائتلاف و روسیه هستند.
پیشتر سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه در واکنش به اقدامات ناتو برای اخراج دیپلمات های روس، فعالیت دفتر ارتباطات و اطلاع رسانی ناتو در مسکو را متوقف کرده است. روسیه همچنین فعالیت ماموریت نظامی ناتو در مسکو را به حالت تعلیق در آورد. به گفته وزیر خارجه روسیه مدت هاست که هیچ گونه ارتباطی از طریق کانال نظامی بین روسیه و ناتو وجود نداشته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала