میزان واکسیناسیون جمعیت واجد شرایط در ایران به ۸۰ درصد رسیده است

© Sputnik / Evgeny Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر واکسن
واکسن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2021
اشتراک
کارشناس: فوت ۱۲۳ هزار نفر از هموطنان بر اثر ابتلاء به کرونا یک فاجعه انسانی در کشور است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که تاکنون بالغ بر ۷۶ میلیون دُز واکسن کرونا به جامعه هدف در کشور تزریق شده است.
وی، فوت ۱۲۳ هزار نفر از هموطنان بر اثر ابتلاء به کرونا را یک فاجعه انسانی در کشور توصیف کرد و ادامه داد: «در طول هشت سال دفاع مقدس حدود ۲۳۰ هزار شهید تقدیم شدند اما کرونا در طول یک سال و نیم، ۱۲۳ هزار خانواده را داغدار کرد.
بی فایده بودن روش رایج درمان کرونا مشخص شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2021
بی فایده بودن روش رایج درمان کرونا مشخص شد
 واکسیناسیون راه پیشگیری از بیماری است اما کرونا را به طور کامل از بین نمی‌برد و تنها سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند، باید عادت کنیم که با این ویروس زندگی کنیم. ۶۷ میلیون نفر بالای ۱۲ سال در کشور شرایط دریافت واکسن را دارند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۰ میلیون نفر واکسن کرونا را دریافت کردند که با تزریق ۴ میلیون نفر دیگر، میزان واکسیناسیون جمعیت واجد شرایط به ۸۰ درصد می‌رسد.
تاکنون ۲۶ میلیون نفر دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند. متأسفانه بسیاری از فوت شدگان ناشی از کرونا به دلیل شرکت در تجمعات و تردد بدون ماسک جان خود را از دست داده‌اند. در حال حاضر ۱۲۰ میلیون دُز واکسن کرونا وارد شده است که از این تعداد، ۷۶ میلیون دُز تزریق شده و میزان واردات در هفته آینده به ۱۶۰ میلیون دُز خواهد رسید.
در تولید داخلی واکسن کرونا پیشرفت خوبی داشتیم که هم‌اکنون پنج مرکز تولید واکسن در کشور فعال هستند که آینده نیاز واکسن کشور را تضمین خواهند کرد».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала