کشف جهش جدید ویروس کرونا به نام AY.4.2 در روسیه

© Photo / Sai Li / Tsinghua University School of Life Sciencesکشف جهش جدید ویروس کرونا به نام AY.4.2 در روسیه
کشف جهش جدید ویروس کرونا به نام  AY.4.2 در روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2021
اشتراک
کامل حافظوف، سرپرست گروه علمی توسعه روشهای جدید تشخیص بیماری های انسانی در موسسه مرکزی تحقیقات اپیدمیولوژی روسیه اعلام کرد نوعی از ویروس کرونا "دلتا" AY.4.2 در موارد جداگانه در روسیه تشخیص داده شده که ممکن است شیوع گسترده پیدا کند.
به گزارش اسپوتنیک، کامل حافظوف، کارشناس ارشد اداره نظارت های بهداشتی روسیه  به خبرنگاران گفت:"با توجه  نتایج توالی ژنوم ویروس SARS-CoV-2 ذخیره شده در پایگاه داده VGARus ، نوع AY.4.2 خط دلتا در حال حاضر در موارد جداگانه ای در روسیه یافت می شود. در برخی از محافل، نوع ژن جدید دلتا پلاس نامیده می شود".
نظر کارشناسان درباره موارد مرگ بر اثر کرونا در واکسینه‌شده‌ها  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2021
نظر کارشناسان درباره موارد مرگ بر اثر کرونا در واکسینه‌شده‌ها
وی تصریح کرد که نسخه AY.4.2 یکی از شاخه های متعدد خط "دلتا" است که احتمالاً چند مزیت نسبت به نسخه اصلی و دیگر سویه های ویروس کرونا  دارد. هنوز نمی توان گفت این جهش چقدر مسری تر است و دانشمندان در حال بررسی این موضوع هستند.
کامل حافظوف خاطرنشان کرد که احتمال شیوع  گسترده AY.4.2 در روسیه و جهان بسیار زیاد است. وی افزود: "تعداد دفعات ابتلا به این نوع کرونا در حال افزایش است اما کارشناسان معتقد نیستند که این سویه کرونا مسئول افزایش روز افزون موارد روزانه ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای مختلف است."
کارشناس ارشد اداره نظارت های بهداشتی روسیه  منتفی ندانست  که این نوع از سویه "دلتا" کرونا بتواند افزایش بیشترموارد ابتلا را ایجاد کند. وی تاکید کرد که تنها واکسیناسیون به ویژه واکسیناسیون افرادی که هنوز به کووید 19 مبتلا نشده اند ، در مبارزه با آن کمک خواهد کردو
کامل حافظوف اطمینان داد که واکسن های مورد استفاده در روسیه در برابر AY.4.2 کاملاً موثر هستند.
یاداور می شود ساجد جاوید، وزیر بهداشت انگلیس روز گذشته اعتراف کرد که نوع جدیدی از سویه دلتا در این کشور در حال گسترش است. به گفته دانشمندان انگلیسی ، نوع جدید AY.4.2 ممکن است 10-15٪ بیشتر از سویه دلتا عفونی باشد.
 
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала